Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Hans de Bruijn - Framing

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #43991 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Hans de Bruijn - Framing
Ja dat vond ik ook. In het boek word hij ook als voorbeeld aangehaald, maar zijn uiteindelijke vertrek staat er net niet in.

Hij is typisch het voorbeeld van een bestuurder die de nuance zoekt en een groot verhaal wil vertellen,

maar voor de camera in een paar uitgeschreven oneliners je verhaal doen was niet aan hem besteed.

In het boek wordt er onderscheid gemaakt tussen bestuurders en mensen met veel politiek gevoel die het spel goed kunnen spelen, en hij behoorde duidelijk tot die eerste groep.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #43998 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Hans de Bruijn - Framing
Inderdaad! En dat is iets wat mij blijft frustreren. Dat het niet om de inhoud gaat maar om de manier van hoe het gebracht wordt. Het kan natuurlijk ook heel enge vormen aannemen. Mensen kunnen enorm meegesleept worden. Denk maar aan die toespraken van Adolf Hitler en het juichende volk.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44005 door Lezer100
Beantwoord door Lezer100 in topic Re: Hans de Bruijn - Framing
Het lijkt misschien overdreven, maar volgens mij is er nog nooit een policitus geweest, die een boodschap bracht, die ook maar enige inhoud had. Taal kan een heel gevaarlijk wapen zijn.

<t>Lezer100</t>

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44006 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Hans de Bruijn - Framing
oei Lezer100 dat is een heftige uitspraak. Daar geloof ik niet in als ik aan iemand die enorm veel inhoud heeft, zoals Nelson Mandela, denk.

Maar waar ik wel in geloof is wat in dit boek staat dat goedgebekte mensen die een boodschap met mindere inhoud brengen meestal veel verder komen dan mensen mét inhoud die niet goedgebekt zijn. Met een vlotte babbel kom je een heel eind, ook al is die babbel vrijwel inhoudsloos.

Dettie

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44009 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Hans de Bruijn - Framing
Er zijn zeker wel politici met een boodschap. En die boodschappen verdienen het ook om gehoord te worden. Wel is het heel belangrijk dat wij ons als burgers niet mee laten slepen door een bepaald charisma of mensen die het mooi weten te brengen. Luister naar de boodschap maar verlies je eigen waarden en normen niet uit het oog.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 3 maanden geleden #44025 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Hans de Bruijn - Framing
Ik zag net een item bij de wereld draait door

waarin Felix Rottenberg een betoog hield over dat het bij politici steeds vaker gaat om hoe ze iets scherp en in één oneliner kunnen zeggen,

Terwijl het er eigenlijk over zou moeten gaan over wát je eigen vind, ook al is het complex,

Want al die oneliners dekken de complexiteit niet,

Aldus Felix,

Kortom helemaal waar dit boek, en deze discussie, over gaat.

Tijd voor maken pagina: 0.383 seconden