Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Dick Swaab - Wij zijn ons brein

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40665 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Dick Swaab - Wij zijn ons brein
Pittig artikel. Ik moet zeggen dat ik er wel een beetje jaloezie in meen op te merken. Het boek moet ik nog lezen. Ik heb het al tijden geleden gereserveerd bij de bieb maar het is er nog steeds niet. Dus ik kan nog niet echt zeggen met wie ik het eens ben alhoewel ik de toon van dit artikel wel een beetje overdreven vind.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40666 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Dick Swaab - Wij zijn ons brein
Nou... ik heb Swaab op televisie gezien bij Zomergasten en ben de kamer uit gelopen, ik kon het niet meer aanhoren wat deze man allemaal verkondigde. Het boek hebben wij hier (dacht ik) en ik ben wel van plan het ooit eens te gaan lezen. Maar nu even niet :D

Dettie

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40667 door Annemarie
Hij schijnt onder psychiaters ook nogal omstreden te zijn heb ik begrepen. Als jij niet kon aanhoren wat hij verkondigde in Zomergasten dan vrees ik dat dat voor mij ook zal gelden.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40668 door Annemarie
Dit lees ik op de website van zomergasten: programma.vpro.nl/zomergasten/archief/2011/Dick-Swaab.html

"In de vorig jaar verschenen bestseller Wij zijn ons brein schrijft hij dat niet de mens het brein stuurt, maar het brein de mens, waarmee hij in vergaande mate het bestaan van een vrije wil ontkent."

Klinkt een beetje als een handige manier om onder de verantwoordelijkheid van onze daden uit te komen. Mwah. Ik moet toch eerst meer lezen vrees ik.

<t></t>

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40672 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Dick Swaab - Wij zijn ons brein
ja als je iemand een klap geeft dan geef jij het niet maar je brein. Opvoeding of leefomstandigheden maken niets uit wat je daden betreft.

Dettie

Lees meer
14 jaren 9 maanden geleden #40676 door Annemarie
Dat is wel heel kort door de bocht allemaal. Dan zouden we eeuwen van ontwikkeling dus gewoon weg kunnen gooien.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.468 seconden