Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Heleen Mees - Weg met het deeltijdfeminisme

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16217 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik denk dat het beste is gewoon jezelf zijn en gaan voor wat je doet.

Ik zei het al... ik ben niet zo'n man-vrouw kijker.

En ik geloof dat juist het fanatiek ageren averechts werkt.

Ik ben zeer zeker voor gelijke rechten, geen onderscheid omdat iemand een vrouw is. En kan ook fel worden als dat onderscheid gemaakt wordt terwijl de kwaliteit hetzelfde is.

Maar zoals Mees in haar boek de dingen stelt wekt bij mij eerder wrevel dan vechtlust op.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16299 door Roel
Beantwoord door Roel in topic Re: bericht
Ze oogst met haar columns in nrc opvallend vaak ongezouten kritiek. Ze is trouwens niet de enige columniste die flink aangevallen wordt.

Ik ben het trouwens wel met jullie eens Petra en Bernadet, voor zover ik haar columns gelezen heb, valt me ook op, hoe ze alles inderdaad eenzijdig vanuit een elitaire standpunt bekijkt. Echt het idee van de ivoren toren.
Laatst bewerkt doorRoel.

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16300 door PetraO.
Beantwoord door PetraO. in topic Re: bericht
De meeste mannen bereiken ook de top niet. Het gaat erom dat vrouwen wel een gelijke kans moeten hebben om die te bereiken. En dat ze die moeten grijpen, in plaats van af te wachten of ze hem krijgen van de heren.

Maar feminisme (ja, ja, 30 jaar na dato ben ik nog steeds radicaal...ik heb nog net geen paarse overal meer aan, maar voor het overige ben ik niks veranderd) houdt meer in dan alleen maar gelijke kansen in de werksfeer. Het heeft te maken met een complete cultuuromslag, die nog altijd niet voltooid is.
Laatst bewerkt doorPetraO..

19 jaren 1 maand geleden #16325 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Door jullie discussie krijg ik overigens wel zin om het te lezen, gewoon om te kijken met wie ik het eens ben of niet.

Lees meer
19 jaren 1 maand geleden #16340 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik heb er een ringboek van gemaakt bij bookcrossing Desiree dus ik kan je er bij zetten.

Ringboek betekent dat je het boek door een bookcrosser opgestuurt krijgt, het leest en dan weer doorstuurt naar de volgende op de lijst tot het uiteindelijk weer bij mij terug komt.

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

19 jaren 1 maand geleden #16342 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Ja, fijn als je dat wilt doen. Heb je dan bookcross gegevens van mij nodig?

Tijd voor maken pagina: 0.355 seconden