Ja Toppop, wie keek er niet naar? het was toentertijd natuurlijk hét muziekprogramma voor popmuziek.
Tijdens de uitzending belde ik met mijn vriendin en dan gaven we commentaar
Je schrijft:
"Wat ik misschien jammer vind is dat niet over alle artiesten op de foto’s een verhaal in het boek te vinden is. Een klein foutje heb ik nog wel gevonden in het stuk over Roxy Music. Daarin wordt namelijk een viola genoemd en dat moet natuurlijk een altviool zijn,
die overigens niet in Roxy Music werd bespeeld. Met Eddie Jobson had men wel iemand in de gelederen, die niet alleen toetsen speelde, maar ook op de viool goed uit de voeten kon. Altviool bespeelde hij echter niet.
Bij wikipedia staat, viola kan verwijzen naar:
altviool, een type viool
Viola profonda, een type viool; de viola profonda is de tenor in de vioolfamilie
En ik snap de hierboven schuingedrukte opmerking niet. Je schrijft eerst dat het altviool moet zijn en daarna zeg je dat de altviool niet bespeeld werd bij Roxy Music. Nu ben ik in de war.
Zijn alle foto's uit het programma zelf die in het boek staan? Of zijn het foto's die ergens genomen zijn? Als het laatste het geval is dan kun je moeilijk verwachten dat alle artiesten genoemd worden.
Het boek roept veel herinneringen op. Ik wete nog Julio Iglesias die helemaal onder de indruk was van Penny de Jager en zij fladderde maar om hem heen. Het was bijna hilarisch.
Was in Toppop ook niet het getekende filmpje van Wet wet wet ? (dacht ik) Dat was ook vrij uniek toen.
Dettie