Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Noodlot - Louis Couperus

Lees meer
21 jaren 3 weken geleden #3156 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat doet hij ook niet, toenadering zoeken op directe wijze, dat kan ook niet in de boeken van Couperus. Maar het zat er volgens mij wel in. Er is nog niemand op LN die dat aanstipt?
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
21 jaren 23 uren geleden #3382 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ik wete niet of je het gelezen hebt Marjo, maar ik heb het zelf aangestipt bij LN.

2 vonden van wel.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
21 jaren 20 uren geleden #3387 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik ben blij dat ik niet de enige was met dat gevoel dan...
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3740 door irene
Beantwoord door irene in topic Homoseksualiteit in Noodlot
Zelf gelukkig getrouwd, moeder van drie studerende dochters, die gelukkig het lezen hebben meegekregen! (Via wijlen mijn broer, neerlandicus!)?

Voor al het vrouwvolk in dit huis geldt: Noodlot: een prachtig boek, maar de homoseksualiteit van zowel de hoofdfiguren Bertie als Frank, druipt ervan af! Via Literair Nederland is Couperus,gelukkig, weer in de aandacht gekomen. Wij gaan deze superschrijver weer herontdekken!
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
20 jaren 11 maanden geleden #3742 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ha irene, ik had al m'n vermoeden dat jij degene was van literair nederland. Ik ben hard op zoek naar boeken van Couperus. Noodlot vond ik echt prachtig, en die taal!!

Gek he ik heb die hele homoseksualiteit niet gezien daarom zou ik het nog graag een keer herlezen. Ik was meer overdonderd door het taalgebruik en het verhaal en had in die tijd heel veel 'moet' boeken te lezen. Die kwamen allemaal uit de bibliotheek en moesten terug.

Ik begrijp alleen nog steeds niet waarom Frank dan zo verdrietig was over de breuk met zijn verloofde en onmiddellijk de liefde weer opbloeide toen ze elkaar weer zagen.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 10 maanden geleden #3774 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Interessante discussie. Ook even gevolgd op LN, maar toen ging mijn pc stuk. Kan jammer genoeg niet meepraten want niet gelezen. Toch wat uit geleerd!

Groetjes. Tiba.
Laatst bewerkt doortiba.

Tijd voor maken pagina: 0.470 seconden