Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

De nacht van de vallende ster - Amy Hest & Jenni Desmond 4+

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84801 door dettie
Tussen buren kennen en buren kennen is natuurlijk wel een verschil. Ik weet wie m'n buren zijn en met sommigen maak ik wel eens een kort praatje als ik ze tegenkom, maar daar blijft het bij.

Het is ergens net als de hele eenzaamheidsdiscussie. Er is een verschil tussen alleen zijn en eenzaam zijn. En eenzaamheid is niet altijd eenvoudig op te lossen door een bezoekje van een willekeurig iemand. Eenzaam zijn kan ook te maken hebben met het gemis aan mensen met wie je iets gemeen kunt hebben.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84807 door Annemarie
Ja, dat zeg je mooi Renate. Ik vind het ook fijn om met mensen om te gaan met wie ik iets gemeen heb maar ik heb ook veel kennissen en vrienden die juist een heel ander leven, met heel andere interesses, leiden. Die contacten vind ik ook waardevol omdat ze mijn blik op de wereld vergroten. En ook met iemand met wie je weinig gemeen hebt kun je heel gezellig koffiedrinken of een praatje maken. Het doorbreekt een eventuele eenzaamheid misschien niet helemaal maar het kan wel een lichtpuntje zijn.

<t></t>

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84810 door dettie
Dat vind ik eigenlijk niet. Een praatje maak ik wel in winkels waar ik kom. Ik houd juist meer van een goed gesprek. Dat mis ik eerlijk gezegd meer.

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84834 door Annemarie
Alleen maar oppervlakkige gesprekken geven natuurlijk niet genoeg voldoening. Maar af en toe is het juist wel leuk om met iemand te praten die heel anders denkt en leeft. Maar als ik nooit meer een goed gesprek met iemand zou hebben, zou ik dat zeker erg missen.

<t></t>

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84836 door dettie
Van oppervlakkige gesprekken krijg ik eerlijk gezegd toch wel vrij snel genoeg.

Ik krijg af en toe bezoek van iemand met wie ik dat soort gesprekken voer en dat gaat niet veel verder dan dat we elkaar min of wat vertellen over wat we doen, of over de vakantie. Het is meer het uitwisselen van informatie, zonder dat er nu echt op elkaar gereageerd wordt. Ergens ben ik altijd blij als zo'n bezoek er weer op zit.

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84840 door Annemarie
Ik heb dat soms ook wel hoor. Sommige kennissen hebben het bijvoorbeeld alleen over kleding terwijl ik het dan liever bijvoorbeeld over boeken zou willen hebben. Toch vind ik het leuk om veel mensen met veel verschillende interesses te kennen.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.436 seconden