Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

# Berti Persoons - Oorlog in een koffer (12+)

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84452 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: # Berti Persoons - Oorlog in een koffer (12+)
Maar ja, als er helemaal niets gezegd of gedaan wordt dan helpt het zeker niet.

Ik vind ook goed dat elk jaar op de Dam een kind een gedicht voorleest. Het gaat dan niet zozeer meer om WO II maar wel om de vrede en laten zien hoe het ook kan.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84454 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: # Berti Persoons - Oorlog in een koffer (12+)
Op zich wel, maar uiteindelijk vrees ik dat dit soort dingen alleen de mensen raken, die toch al weten dat mensen lijden onder oorlog.

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84456 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: # Berti Persoons - Oorlog in een koffer (12+)
Veel mensen kijken bijv. 4 mei televisie, soms alleen al om te kijken wat de koningin draagt... of gewoon uit ene soort sensatie, de herdenking zit er in Nederland zo ingebakken. Dan is alles wat wijst naar vrede en hoe het anders kan toch meegenomen. Wie weet wordt er dan toch een zaadje geplant.

Dettie

Lees meer
8 jaren 7 maanden geleden #84458 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: # Berti Persoons - Oorlog in een koffer (12+)
Ik kijk nooit naar dat soort dingen. Als ik zie hoe mensen nu op vluchtelingen reageren, dan heb ik de indruk dat men er toch nooit iets van leert. Ja, het eigen leed, of het leed van het eigen land, dat is belangrijk, maar dat andere mensen nog steeds lijden, dat ziet men niet.

Herdenken geeft me altijd een dubbel gevoel. M'n grootvader zat in het verzet en heeft zelfs een bedankbrief van de Amerikanen gekregen en ik werd op school altijd uitgescholden voor 'vuile rotmof', omdat ik een Duits klinkende achternaam heb.

Tijd voor maken pagina: 0.436 seconden