Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Brian Selznick - De Wonderlingen 12+

Lees meer
9 jaren 1 maand geleden #81580 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Brian Selznick - De Wonderlingen 12+
Ja, het is een geweldig boek Anton. Ik vind het weer eens heel wat anders dan al de boeken over scheidende ouders, overlijdende grootouders, eetstoornissen, lover boys, verliefdheid, make-up, kleding enz. Eindelijk weer eens een echt fantasievol verhaal en dan ook nog eens op zo'n bijzonder manier gebracht. Chapeau voor Selznick.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

9 jaren 1 maand geleden #81586 door
Beantwoord door in topic Re: Brian Selznick - De Wonderlingen 12+
Het ziet er inderdaad prachtig uit.

Lees meer
6 jaren 4 maanden geleden #93458 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Brian Selznick - De Wonderlingen 12+
En inderdaad heeft de dikte me lang tegengehouden, maar dan eindelijk, op een dag met alleen maar lezen, uit de kast gehaald.

Ik beschik niet over die open blik waar Anton het over heeft, denk ik. Het is niet nieuw voor mij, het is in dat andere boek ook het geval (Het wonderkabinet). Het getekende staat te los van de rest. Misschien had ik het mooier gevonden als er op de een of andere manier meer samenspel was geweest.

Hoewel het verhaal op zich bijzonder is, en boeiend genoeg.

Lees meer
6 jaren 4 maanden geleden #93465 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Brian Selznick - De Wonderlingen 12+
Er is toch samenspel? Uiteindelijk komt het geschreven verhaal weer uit bij de familie Wonderling.

Of bedoel je dat niet?

Dettie

Lees meer
6 jaren 4 maanden geleden #93469 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Brian Selznick - De Wonderlingen 12+
Zeker, ze horen bij elkaar de verhalen. Maar je moet eerst dat lange getekende verhaal door, en ik had daar al moeite mee, laat staan een kind.

Je gaat steeds sneller bladeren. En dan komt een op zich heel mooi verhaal, voor alles eindelijk samenvalt.

Dit gebeurt overigens ook in Het Wonderkabinet. Hoe mooi op zich ook, ik vraag me af of deze vorm iets toevoegt.

Tijd voor maken pagina: 0.412 seconden