Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Elisabeth Goudge - Het witte paardje (12-16 jaar)

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden - 16 jaren 11 maanden geleden #10753 door dettie
Toen ik een jaar of negen was las ik Het Witte Paardje van Elisabeth Goudge, en ik was meteen verkocht. Het is nog steeds een van mijn favoriete boeken voor sombere februaridagen als het maar geen lente worden wil.

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/elizabeth-goudge

Marise van Doorn

schrijfster van 'Vliegende varkens'
Laatst bewerkt 16 jaren 11 maanden geleden doordettie.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #10760 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ik heb er nog nooit van gehoord. Wat me intrigeert: voor meisjes van 9-90??? Niet voor jongens? En waarom dan niet?

Ook je opmerking over Harry Potter doet me fronsen, maar dat zou ik andersom ook hebben. Een opmerking als: wie van dit houdt, vindt dat ook mooi, doet mijn tenen krullen. Natuurlijk heeft iedereen wel een genre die hij/zij het liefst leest, maar op deze manier doe je meteen de deur dicht. Jammer..

Maar aan de andere kant wil ik dan wel weer weten waarom je dit zegt, en of het waar zou kunnen zijn, dus wil ik het boek lezen!
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #10762 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Misschien omdat eerder in het stukje staat..

Dat vindt ook J.K. Rowling, die er nog steeds een fan van is. Het was een inspiratiebron voor haar eigen Harry Potter-serie

bernadet

die het boek ook wil lezen!!
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #10766 door marjo
Het zou kunnen dat dat de reden is, maar dan nog..Rowling is als ze leest ook maar een lezer.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #10767 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Het is een boek van 60 jaar geleden, toen had je nog echte meisjesboeken. Ik denk dat daar op gedoeld wordt.

ik snap eigenlijk de opmerking over harry potter niet.

Er staat 'ook als ze niet van Harry Potter houden'.

dan wordt toch niet gezegd als je dit mooi vindt dan vindt je dat ook mooi?

of zie ik dat nu verkeerd? vertel...

In het boek Lezen etc van Pieter Steinz staan ook verwijzingen naar boeken die hetzelfde genre of stijl enz. hebben. Eén boek van een schrijver wordt uitgewerkt en daarbij staan dan die verwijzingen naar andere schrijvers en titels. Ik vind dat eigenlijk wel prettig.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 9 maanden geleden #10768 door marjo
"ook als ze niet van Harry Potter houden, vinden ze dit leuk" is voor mij hetzelfde als "iemand die wel van HP houdt, houdt ook van dit boek" (want Rowling is ook fan)

Mijn tenen krullen nu eenmaal als zoiets gezegd wordt. Volgens mij zet het mensen op het verkeerde been. Haakt iemand al af omdat dit er staat, terwijl dat niet nodig is.

Natuurlijk worden genres en categorieen vaak onder één noemer gezet, dat mag ook best. Maar hier krijg je -en dat is vast onbedoeld!-het idee dat het niet voor bepaalde lezers is. Laat een lezer dat zelf uitmaken..

Tijd voor maken pagina: 0.591 seconden