Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Do Van Ranst - Mon & Gies Canada is niet ver (8+)

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84541 door marjo
'Het is bijzonder dat een kinderboek begint met twee oude mannetjes in een verzorgingshuis en zij ook de hoofdpersonages blijven.' schrijf je. Het is een groot risico dat de schrijver neemt, want lezen kinderen wel verder? Het duurt namelijk wel even voor de kinderen opduiken. Ik vind ook dat ze te veel op de achtergrond blijven.

Het is echt een boek voor de betere lezer. Ik vind 8+ erg jong. Zoals Annemarie hierboven ook zegt en zij heeft niet eens het hele boek gelezen.

Maar los daarvan is het een mooi verhaal,met leuke tekeningen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84546 door dettie
Aaah ja, die leuke Mon en Gies. Ik weet nog dat ik het einde best verrassend vond.

Die kinderen doen natuurlijk ook lekker gek met hun bijzondere plannen. Waarom is 8+ te jong Marjo? Vanwege de afloop?

Dettie

Lees meer
8 jaren 6 maanden geleden #84549 door marjo
Ik vind dat het niet erg toegankelijk geschreven is. Juist hetgeen dit boek bijzonder maakt, dat het voor een groot deel beschreven wordt vanuit de oude man, maakt het moeilijk voor een kind om zich in te leven. Als je eenmaal in het verhaal zit is dat geen probleem, maar het begint met Mon. Ik ken mijn pappenheimers, ze haken snel af.

Maar ik ga het aanprijzen via een leraar, dat werkt beter.

Tijd voor maken pagina: 0.345 seconden