Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Matt Haig - Een jongen met de naam Kerstmis (8+)

Lees meer
9 jaren 6 maanden geleden #79279 door marjo
Mooie uitleg van alle gebruiken rondom Kerst, maar dan wel zoals het op de Angelsaksische manier gevierd wordt. Er is hier geen sprake van het kerstverhaal zoals dat waar wij mee opgegroeid zijn. Maar het is een mooi sprookje.

Lees meer: www.leestafel.info/matt-haig

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 6 maanden geleden #79285 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Matt Haig - Een jongen met de naam Kerstmis (8+)
Leuk juist dat het niet is zoals wij gewend zijn. Er zijn immers zo veel mooie kerstverhalen en gebruiken.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 6 maanden geleden #79289 door marjo
Ik vind dit een heel mooi boek, daar zeg ik niets over, maar ik vind het jammer dat we hier in Nederland steeds meer Amerikaanse gebruiken overnemen.

Lees meer
9 jaren 6 maanden geleden #79293 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Matt Haig - Een jongen met de naam Kerstmis (8+)
Ja, dat vind ik ook wel eens jammer. En wat kerst betreft is dat ook heel krom omdat het Amerikaanse kerstfeest juist door de Europese immigranten is ontstaan.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 6 maanden geleden #79294 door marjo
Dat is niet echt krom: Het is een Angelsaksische traditie: ook in Engeland doen ze aan de stocking en de Santa Claus met zijn ho-ho-ho...

Lees meer
9 jaren 6 maanden geleden #79295 door Annemarie
Jawel,dat is ook zo maar veel Amerikaanse kerstgebruiken zijn afgeleid van Europese tradities. Het zijn dus oude tradities, samengevoegd en in een nieuw jasje gestoken. En dan gaan wij die tradities weer overnemen. Dat vind ik dus een beetje krom. Maar ach, zolang we niet compleet veramerikaniseren vind ik het eigenlijk niet zo erg.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.509 seconden