Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Alex Gino - George (8+)

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77358 door dettie
Alex Gino - George (8+) werd gestart door dettie
George is een jongen. Om te zien tenminste. Want George weet zelf dat ze een meisje is.

Zie www.leestafel.info/archief/jeugd/alex-gino-george-1

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

9 jaren 10 maanden geleden #77362 door
Beantwoord door in topic Re: Alex Gino - George (8+)
Dat soort boeken hadden ze 40 of 50 jaar geleden moeten hebben.

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77365 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Alex Gino - George (8+)
Dan waren ze in de ban gedaan.

9 jaren 10 maanden geleden #77367 door
Het zou wel prettig zijn geweest als zo'n boekje 40, of voor mijn part 35 jaar geleden, had bestaan.

Had mensen veel ellende bespaard.

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77372 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Alex Gino - George (8+)
Het was toentertijd nog een veel te groot taboe.

Jan Wolkers veroorzaakte al opschudding met Turks Fruit en Jan Cremer was ook veel te open over alles. Laat staan dat een boek als dit, voor kinderen nog wel, zou kunnen. Gelukkig is wat dat betreft de tijd veranderd. Hoewel het soms wel heel erg open en bloot is nu.

Dettie

9 jaren 10 maanden geleden #77373 door
Ik weet het. Vreemd trouwens dat er in De Vijf van Enid Blyton een meisje voorkwam dat zich altijd jongensachtig gedroeg, Georgina, die George genoemd werd. Zou ze nu als transgender gezien worden?

Bij mij in de buurt woonde een meisje, dat ook altijd meedeed met de jongens en zich nog net niet voor jongen uitgaf. Als mensen haar vroegen wat ze nu eigenlijk was, zweeg ze altijd raadselachtig. Toen er in onze buurt iemand van 22, die ik kende, ineens als vrouw door het leven ging en de buurtkinderen daar negatief op reageerden, keek zij alleen maar met zo'n blik van 'dat kan dus ook'. Ik vraag me nog altijd af wat er van haar is geworden.

Toen was het nog een hele worsteling. Nu krijg je de operatie bij wijze van spreken bij een pakje boter. (Dat is ook niet waar, maar ik heb het wel eens gekscherend opgemerkt.) Men staat nog net niet met flyers: 'Zorg dat je er bij komt'.

Tijd voor maken pagina: 0.534 seconden