Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Julie Murphy - Dumplin'

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77238 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Julie Murphy - Dumplin'
Vind je dan niet dat ze een statement maken? Door mee te doen laten ze zien dat de schoonheidsnormen belachelijk zijn. Dat ze de boel wil saboteren is ook niet zo vreemd gezien de houding van haar moeder die haar eigen dochter dus niet mooi genoeg vindt!

Ik vind het eigenlijk wel goed wat ze doen. Als iedereen zich er maar bij neerlegt en doet alsof het normaal is dat er alleen dunne, slanke mensen met een schoonheidswedstrijd meedoen dán zijn het pas mensen die zich aanpassen aan de normen die gelden.

Zeeman, de winkel, heeft de laatste tijd vaak gewoon gebouwde mensen in hun krantje staan die kleding en ondergoed showen. Daar zitten oudere vrouwen met grijs haar en een gerimpeld buikje bij, meisjes die behoorlijk stevig zijn of vrouwen met stevige benen en haargroei op hun buik of benen. Ik vind het een verademing. Dát is normaal. Haast niemand ziet er als de fotomodellen en schoonheidsprinsesjes uit.

Vind je niet dat door de daad van die buitenbeentjes zij juist de boel rechttrekken?

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77239 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Julie Murphy - Dumplin'
Ik begrijp helemaal wat je bedoelt en ik geloof ook echt dat het de bedoeling van de schrijfster is dat het zo overkomt maar het komt gewoon niet helemaal zo uit de verf. De bedoeling is duidelijk maar ik "voel" het niet.

Ja, super trouwens: gewone mensen in folders!

<t></t>

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77240 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Julie Murphy - Dumplin'
Ja ik snap jouw kant ook hoor. Het verhaal is er wel, maar het is toch niet levensecht gebracht. Je kunt je niet verplaatsen in het verhaal, er wringt iets in het verhaal wat niet goed voelt. Ik neem aan dat je dit bedoelt?

Dettie

Lees meer
9 jaren 10 maanden geleden #77243 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Julie Murphy - Dumplin'
Dat bedoel ik! Ik ben zelfs een beetje bang dat het boek onzekere meisjes zal ontmoedigen in plaats van aanmoedigen. Wel denk ik dat de herkenning deze lezersgroep erg aan zal spreken.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.408 seconden