Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Matthew Quick - Gefeliciteerd, Leonard Peacock (15+)

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75643 door marjo
Als je niet verder kijkt dan de titel, dan denk je dat het om een feestje gaat misschien. Maar het is wel een revolver waar de tekst in staat.

In het verhaal wordt heel snel duidelijk dat de titel ironisch bedoeld is, en dat het helemaal geen feestje is.

Ik vind de Nederlandse titel mooier, omdat dat waar de Engelse titel op slaat pas heel laat in het boek duidelijk wordt.

En nee, ik kan me niet voorstellen dat het kinderen op ideeën brengt. Leuk is het verhaal niet natuurlijk, maar de jongen heeft last van droefheid, van een zwaar gevoel van alleen zijn, en een in de steek gelaten voelen, dan dat hij zwartgallig is. (ook een kwestie van definitie?)

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75648 door Anton
Ja, ik bedoelde de voetnoten, maar dat heb ik verkeerd verwoord. Zal eens kijken ik het t.z.t. nog zal lezen, maar meestal is de boekenberg te hoog.

<t></t>

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75649 door marjo
Dat herken ik..

10 jaren 1 maand geleden #75650 door
Lijkt mij een interessant boek.

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75661 door dettie

Marjo schreef : Als je niet verder kijkt dan de titel, dan denk je dat het om een feestje gaat misschien. Maar het is wel een revolver waar de tekst in staat.

In het verhaal wordt heel snel duidelijk dat de titel ironisch bedoeld is, en dat het helemaal geen feestje is.

Ik vind de Nederlandse titel mooier, omdat dat waar de Engelse titel op slaat pas heel laat in het boek duidelijk wordt.

En nee, ik kan me niet voorstellen dat het kinderen op ideeën brengt. Leuk is het verhaal niet natuurlijk, maar de jongen heeft last van droefheid, van een zwaar gevoel van alleen zijn, en een in de steek gelaten voelen, dan dat hij zwartgallig is. (ook een kwestie van definitie?)

Dank je. Had ik niet eens gezien dat het als wapen bedoeld was. Ik zag het als een afkeurdende wijzende vinger, iets van, jij...!! Maar nu je het zegt zie ik het ook. Het is eigenlijk dus een enorme roep om aandacht als ik het zo lees. (Maar dat is het meestal als mensen vreemde dingen doen).

Dettie

Lees meer
10 jaren 1 maand geleden #75662 door marjo
Precies. Dat is het!

Tijd voor maken pagina: 0.466 seconden