Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Siebe Huizinga - Het verraad van Holland (vanaf 11 jaar)

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #9808 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Dat verslag is onderweg..mij stoorden de gruwelijkheden niet, en ik denk ook dat de jeugd daar niet over zal vallen.

Er worden erg veel historische feiten verteld, en daardoor springt het verhaal van het een in het ander. Ook dat vond ik niet erg, maar ik kan me voorstellen dat het misschien een beetje veel is.

Toch een veelbelovend debuut!

Lees verder, klik hier www.leestafel.info/archief/jeugd/siebe-h...erraad-van-holland-1

marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #9810 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Even zeuren... hoe weet je dat die moeder dood is en dat Thomas in Amsterdam geboren wordt? Die vader wordt wel gedood maar zij?

Die moeder was toch de zus van....

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #9814 door marjo
Ha, over Amsterdam heb ik ook zitten twijfelen. Het zou inderdaad ook best Antwerpen, of voor mijn part Turnhout, daar werd ook gevochten in die oorlog. Maar eigenlijk denk ik dat die soldaat het kind zo snel mogelijk doorgeeft aan een ander, in dit geval de Schoolmeester. In Amsterdam.

Dat de moeder ook dood is, concludeerde ik uit het feit dat de vrouw niet mee wil met de soldaat die haar kind redt uit de brand, maar bij haar dode geleifde bleef. Nou ja, ze duikt niet meer op, dus is ze dood. Makkelijk. Maar het kan zijn dat ik kijk met ogen van deze tijd. Het ging inderdaad anders toen. Ik zou zeggen: een moeder zoekt haar kind. Misschien kon zij dat niet..

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #9815 door dettie
Ik denk eerder dat de moeder haar kind wilde redden, het was een geuzenkind en alle geuzen moesten dood.

Omdat ze de zus was van.. denk ik dat zij wel is blijven leven maar vrouwen in die tijd konden niet zo vrij reizen als nu, dus kon ze ook moelijk op zoek. Ik denk dat, als ze nog leefde, het ook veiliger was dat zij niet ging zoeken, zeker niet met zo'n broer.

Bernadet

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #9820 door marjo
Jouw versie kan ook helemaal waar zijn. Net als de mijne. Ik heb het maar aangenomen, het is niet verteld.

Ok, juf, ik zal in het vervolg wat zorgvuldiger zijn..

Lees meer
19 jaren 10 maanden geleden #9822 door dettie
Ik veronderstel ook maar wat hoor..

Bernadet

Tijd voor maken pagina: 0.550 seconden