Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

JonArno Lawson & Sydney Smith - Blommetjes (5+)

10 jaren 3 maanden geleden #74423 door
Ik vond het al zo vreemd. Alleen verhaal had ook al gekund, maar tekst bij een tekstloos verhaal?

Maar goed, ik ben nogal een zeur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74427 door marjo
Inderdaad geeft dit heel mooi weer hoe tegengesteld de wereld van een kind en een volwassenen is. Als je dit ziet, zou je weer zo'n onschuldig vrij kind willen zijn, even afstand nemen van de verantwoordelijkheid, het gejaagde dat je als volwassenen hebt.

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74428 door dettie
Ja precies, je zegt het mooi Marjo.

Dettie

10 jaren 3 maanden geleden #74429 door
Ja, als kind wil je misschien groot zijn, maar als volwassene verlang je misschien weer naar je kindertijd terug, toen de wereld nog klein was en je zorgen door je ouders opgelost werden. (Doet me denken aan een liedje van Rob de Nijs)

Lees meer
10 jaren 3 maanden geleden #74431 door dettie
Nou dit boek gaat niet over de zorgen die door de ouders opgelost worden.

De vader heeft het zo druk met andere dingen dat hij de schoonheid van heel veel dingen niet meer ziet. Het meisje ziet die wel. Zij plukt bloemetjes die her en der tussen de stenen vandaan groeien. Zij maakt de wereld een beetje lichter door aandacht te schenken aan iedereen en haar mooie bloemetjes weg te geven, waardoor de wereld mooier lijkt.

De ouders moeten een voorbeeld aan haar nemen. Ze zijn zo druk druk druk met onder andere hun mobieltjes dat ze niets meer zien van hun omgeving.

Dettie

10 jaren 3 maanden geleden #74440 door
Nee, dat begreep ik ook wel.

Tijd voor maken pagina: 0.423 seconden