Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Jozua Douglas - De gruwelijke generaal 10+

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #71928 door dettie
Aanvankelijk stond het verhaal me tegen, gelukkig las ik door...

Zie www.leestafel.info/jozua-douglas

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #71931 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Jozua Douglas - De gruwelijke generaal 10+
Van een tegenvaller naar een aanrader. Goed dat je door bent blijven lezen!

<t></t>

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #71932 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Jozua Douglas - De gruwelijke generaal 10+
De kinderen zijn er dol op, maar ik ben niet zo'n fan...

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #71935 door Anton
Beantwoord door Anton in topic Re: Jozua Douglas - De gruwelijke generaal 10+
Gelukkig heb je je mening bijgesteld. Humor vind ik persoonlijk het moeilijkste genre, maar in het boek van Jozua Douglas, zeker door de uitvergrotingen van de personages en hun onhebbelijkheden, goed uit de verf komend. Kinderen genieten ervan en daar zijn deze boeken in eerste instantie voor geschreven. Dat goedbedoelenden of vakmensen, zoals wij, het ook leuk vinden is mooi meegenomen .

<t></t>

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #71948 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Jozua Douglas - De gruwelijke generaal 10+
Ja dat is zo Anton, het is voor kinderen. En ik denk dat ze erg moeten lachen om die kleine president met zijn gekke koosnaampjes.

Maar soms vind ik dat sommige schrijvers te gemaakt grappig zijn en lekker vieze woordjes gebruiken of zo, want 'dat valt toch altijd wel in de smaak bij kinderen'. Daar was ik in het begin - ten onrechte - een beetje bang voor.

Ben het niet helemaal met je laatste opmerking eens. Als goedbedoelende of vakmens mag je ook wel aangeven dat je iets slecht vindt, eigenlijk vind ik dat voor een kinderboek wel heel belangrijk. Er zijn ook zo enorm veel prietpraatboekjes vol slechte zinnen en platte verhalen - net als voor volwassenen overigens - en dan hoop je ze door middel van recensies te kunnen wijzen op het feit dat er ook boeken zijn waarvan de inhoud goed geschreven is en ook nog ergens over gaat, waar ze wat mee kunnen. Misschien utopisch maar dat drijft mij dus wel, de liefde voor het - goede - kinder/jongeren/volwassenen boek doorgeven.

Dettie

Lees meer
10 jaren 6 maanden geleden #71963 door Anton
Beantwoord door Anton in topic Re: Jozua Douglas - De gruwelijke generaal 10+
Dettie, ik ben met niets anders bezig dan 'goede' boeken onder de aandacht te brengen van puberende kinderen. Ik propageer zeker geen prietpraatboekjes, maar vind wel dat vakjury's vaak geen idee hebben wat kinderen graag lezen. Het zijn toch dikwijls boeken voor een kleine doelgroep, die overigens ook bereikt mag worden. Als voorbeeld het boek van Daan Remmerts de Vries 'Groter dan de lucht erger dan de zon'. Ik ben heel blij als leerlingen een boek lezen, want in onze schoolcultuur is dat niet vanzelfsprekend. Voor sommigen zijn boeken van Francine Oomen, Mel Wallis de Vries en Maren Stoffels al een hele leesklus. Maar wees gerust: we blijven ons inzetten om de literatuur onder de aandacht te brengen.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.466 seconden