Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Edward van de Vendel: Een verhaal met een tong (10-12 jaar)

Lees meer
20 jaren 1 week geleden #8806 door marjo
Vreemde titel, slaat het op de verhalen rond Mozes, of toch heel banaal op het zoenen van Dimmi?

Een verhaal met een tong

Drie generaties met luddevudduh..

Het verhaal in een notendop.

Dimmi's moeder is er vandoor met een tennisleraar. Zijn vader zit zwaar in de put, en zijn opa probeert hem eruit te krijgen. Dat lukt niet erg. Nu stelt hij voor om met Dimmi en zijn vader een reis door de woestijn te maken, Mozes achterna, zegt hij.

Dimmi zou niet direct ja gezegd hebben op dit voorstel, maar hij is depressief omdat het meisje waarmee hij net zo lekker getongd heeft dat gedaan blijkt te hebben vanwege een weddenschap. Hij voelt zich knudde, en die reis biedt een ontsnapping. Hij ontdekt dat zijn opa de reis ook niet zomaar maakt: er is iets met oma, en met brieven die opa bij zich heeft. Als de reis heel erg mee lijkt te vallen vanwege de mooie gids, komt zijn vader alsnog. Dimmi weet niet of hij blij moet zijn met de aanwezigheid van een sombere vader, maar hij is van plan er het beste van te maken.

Een kort verhaal waar toch heel veel gebeurt. Tussen de liefdesperikelen door vertelt van de Vendel ook over Mozes en zijn tocht door de Sinai. Summier komen ook nog wat cultuurverschillen aan bod.

Alles wordt verteld door Dimmi, die als veertienjarige vrij voorlijk is, in mijn ogen tenminste. Maar het is toch een heel geloofwaardig verhaal.

Paperback | 96 Pagina's | Uitgeverij Lemniscaat | 2006 ISBN: 905637835X

© Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 1 week geleden #8809 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
Ha Marjo, alweer een "lokkertje" dat ons nieuwsgierig maakt :D .
Laatst bewerkt doortiba.

Lees meer
20 jaren 1 week geleden #8828 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja heeee zo snel kan ik het niet lezen hoor! Ik heb het vrijdag binnengekregen.

Maar ik zal het zo snel mogelijk lezen en eens kijken waar ik denk dat die tong op slaat.

U hoort van mij.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 1 week geleden #8842 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Ok!! Ik dacht: ik zal je deze keer eens voor zijn, ha ha..

Nee hoor, ik had net een van die zwaardere boeken uit, en dus was dit, net door de brievenbus binnengevallen, een welkom tussendoortje.

Lees meer
20 jaren 1 week geleden #8848 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Ja ik zat al te denken... Dat van Carl Heller en Stine Jensen leken me niet echt luchtig en dan De kleine prins en dit boek, ik kon het me wel voorstellen na die heftige boeken.

Bernadet
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 1 week geleden #8863 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
En ik heb nog een 'zwaar' boek onder handen. De Britse kant van de Eerste Wereldoorlog.

Tijd voor maken pagina: 0.466 seconden