Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Monica Hesse - Ik zal je vinden (14+)

Lees meer
11 jaren 1 week geleden #68310 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Monica Hesse - Ik zal je vinden (14+)
Haha ik plaats mijn bericht een uurtje eerder, dus zo laat was je niet hoor :D

Ja ik snap nu goed wat je bedoelt. Het is eigenlijk een verhaal over een zoektocht en toevallig is het oorlog, zoiets. Maar de zoektocht is nummer 1 en dat er allemaal vreselijke dingen gebeuren wordt wel genoemd maar niet invoelbaar gemaakt, of in ieder geval wordt die sfeer niet opgeroepen.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 1 week geleden #68312 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Monica Hesse - Ik zal je vinden (14+)
Ja, inderdaad. Het is duidelijk wel de bedoeling van de schrijfster om het gevoel van de oorlog te delen. Ze heeft zich zeker in het onderwerp verdiept maar de sfeer die ze heeft geprobeerd te scheppen is niet helemaal goed uit de verf gekomen.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 1 week geleden #68318 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Monica Hesse - Ik zal je vinden (14+)

'Op zich is het ook wel logisch dat veel mensen in de oorlog vooral met hun eigen welzijn bezig waren maar Hanneke lijkt zich lange tijd nauwelijks van het leed om haar heen bewust te zijn. Voor mij gaf dat een heel vertekend beeld'

Vind je dat echt? Ik ben er van overtuigd dat er heel veel mensen waren zoals dit meisje, dat bovendien een puber is. Pubers zijn per definitie vooral met zichzelf bezig, en houden zich bewust of onbewust niet bezig met wat er gebeurt.

Jezelf staande houden is belangrijker.

Het is natuurlijk wel zo dat als de schrijver een dreigende oorlogssfeer wilde oproepen dat blijkbaar niet gelukt is. Maar wilde ze dat wel? Vertelt ze het verhaal van het meisje, of wil ze de achtergrond beschrijven?

Lees meer
11 jaren 1 week geleden #68319 door Annemarie
Het was natuurlijk letterlijk een kwestie van overleven. Gelukkig waren er ook helden maar veel mensen hebben waarschijnlijk gewoon uit alle macht geprobeerd staande te blijven. Hanneke deed dat ook en dat was ook niet abnormaal misschien maar toch vond ik haar wel erg op zichzelf gericht. Ze was geen puber maar al ietsje ouder. Ik denk een jaar of 19 wat nog steeds heel jong is. Hanneke was dan misschien doodnormaal, haar persoonlijkheid maakt dat het verhaal een beetje kil en onpersoonlijk is geworden. Ik vond het zo gewoon niet altijd even prettig om te lezen. Nogmaals: het is geen slecht boek maar ook geen boek dat diepe indruk maakt.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 6 dagen geleden #68325 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Monica Hesse - Ik zal je vinden (14+)
Ik zal het gewoon zelf eens moeten proberen. Maar dan pas als ik dit allemaal weer vergeten ben en onbevooroordeeld kan lezen.

Lees meer
11 jaren 6 dagen geleden #68326 door Annemarie
Ik wacht geduldig af :).

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.524 seconden