Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

B. M. de Roos - Knallen met de Kameleon (10+)

Lees meer
11 jaren 2 weken geleden #68032 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: B. M. de Roos - Knallen met de Kameleon (10+)

marjo schreef : Is hij misschien niet katholiek? Dan waren die boeken hier niet in het Zuiden..

Beweer je nu dat heel het Zuiden geen ongelovige boeken las, in die zin dat de schrijver gelovig moest zijn? Of de inhoud en gelovige inslag moest hebben. Of begrijp ik je verkeerd?

Kruistocht in spijkerbroek vond ik wel aardig, het is niet mijn favoriete boek van Beckman, misschien wel door de 'fantasy-achtige' (tijdreizen) inslag.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

11 jaren 2 weken geleden #68033 door
Ik ken de boeken van Thea Beckman helemaal niet. Vroeger was ik wel een fan van de boeken van Tonke Dragt. Ik kan me ook verschillende boeken van J.B. Schuil herinneren.

Lees meer
11 jaren 2 weken geleden #68035 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: B. M. de Roos - Knallen met de Kameleon (10+)
Ik denk zomaar dat je Beckmans boeken erg mooi zal vinden. Misschien toch eens proberen.

De kameleonserie is trouwens van een heel andere orde dan de Beckmanboeken. Niet te vergelijken met elkaar.

Dettie

Lees meer
11 jaren 2 weken geleden #68042 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: B. M. de Roos - Knallen met de Kameleon (10+)
Ik weet niet of dat in heel Brabant gold, maar de bibliotheek waar ik mijn boeken moest lenen - er was er maar een - werd gerund door nonnen, en die zullen heus wel een soort censuur hebben toegepast. Toen ik eenmaal in de openbare bieb kwam, heb ik ze ook niet gezien, of ze er waren of niet. Misschien was ik dat stadium toen al voorbij, met negen jaar?

Lees meer
11 jaren 2 weken geleden #68047 door dettie
oh ja, nonnen zullen zeker de boeken uitgezocht hebben op taal en inhoud.

Ik dacht dat de Bob Evers boeken voor oudere kinderen waren vanaf 11-12 jaar zo'n beetje maar ze werden wel als jongensboeken gezien, misschien dat je daardoor niet kent? Ik ken ze dankzij mijn ex-man, (niet-gelovig) die had er een stel en die heb ik met veel plezier gelezen.

Dettie

Lees meer
11 jaren 2 weken geleden #68057 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: B. M. de Roos - Knallen met de Kameleon (10+)
Jongensboeken, nee, die 'mocht' ik natuurlijk ook niet lezen. Ik vraag me nu af: ken ik dan de Kameleon pas via mijn eigen kinderen?

Tijd voor maken pagina: 0.468 seconden