Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Dirk Bracke & Herman van Campenhout - Blinde woede 14+

Lees meer
11 jaren 1 maand geleden #67179 door dettie
Nee, de Portretreeksboeken zijn verzonnen. Ik zeg ook niet dat de schrijvers sensatiebelust zijn.

Maar in de door jou overgenomen tekst over Portretreeks staat o.a. Jonge mensen verplaatsen zich graag in de huid van anderen en het bijzondere aan deze reeks is dat het zeer herkenbare verhalen zijn.

Nou lekker dan... een meisje wordt lastiggevallen en schiet gewoon mensen neer. Lekker herkenbaar....

Ik stoor me gewoon vreselijk aan het feit dat de oplossing kennelijk mensen neerschieten is. Slaat nergens op. Het was veel beter geweest als het duo Bracke & Van Campenhout een goede, pittige oplossing bedacht hadden voor het probleem wat écht bijdraagt en toevoegt en jongeren wat aan hebben. Dit is prut.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 1 maand geleden #67182 door monakee
Is het neerschieten een oplossing, of een gevolg? Kijk naar schietpartijen op scholen, met name in de VS.

Het thema kom je in zekere zin ook tegen in: Wat is er fout gegaan, van Lionel Shriver

Lees meer
11 jaren 1 maand geleden #67183 door marjo
Je kaart zijdelings aan wat ik bedoel Renate: er zijn dus van dit soort voorvallen geweest, en als het nu zo zou zijn dat het boek gebaseerd is op iets dat echt gebeurd is, dan begrijp ik wel dat - en misschien zelfs een beetje waarom- deze schrijvers zo'n verhaal schrijven.

Maar natuurlijk is dit geen oplossing! Natuurlijk heb je gelijk en zou een goede, pittiger oplossing veel beter zijn. Maar, helaas: de schrijvers willen ook verkopen, en dan komt toch die sensatiezucht om de hoek kijken. Er zijn jongeren die dit soort boeken verslinden, misschien wel de jongeren die toen ze jonger waren de boeken van Slee verslonden..(kan het niet laten)

Ik wil dit ook niet goed praten, ik wil begrijpen waarom ze een boek als dit schrijven.

Lees meer
11 jaren 1 maand geleden #67185 door monakee
Misschien om jongeren aan het denken te zetten? Zowel in de zin van, wat doet pesten met iemand, als in de zin van, hoe reageer je zelf als je gepest wordt? De reactie van de hoofdpersoon is natuurlijk erg extreem, maar het is wel iets dat gebeurt.

Lees meer
11 jaren 1 maand geleden #67186 door dettie
Maar het punt is dat jongeren hiermee niet aan het denken gezet worden. Daar is het verhaal te rammelend voor.

Neerschieten is een gevolg van iets én een oplossing voor iemand die er niet meer tegen kan. Maar in dit verhaal is het een

enorm overtrokken reactie. Slaat nergens op.

Dettie

Lees meer
11 jaren 1 maand geleden #67187 door monakee
Tja, ik zou het verhaal moeten lezen, maar er zijn nog zoveel boeken die ik wil lezen en die misschien beter zijn.

Tijd voor maken pagina: 0.456 seconden