Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Annemarie van Haeringhen - De boom en het meisje (4+)

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #66068 door marjo
‘Dit verhaal is een sprookje, maar zou ook echt waar kunnen zijn.’

Zo begint het verhaal over een wereld die door gebrek aan inzicht bij de mens bijna zonder bomen komt te zitten. Gelukkig is er een meisje dat slimmer is en zij zorgt er samen met de bomen (!) voor dat men tot inkeer komt en er weer bomen groeien.

Een ecologisch verhaal, dat inderdaad en helaas zomaar waar zou kunnen zijn. Wordt immers niet nog altijd druk gekapt in het tropisch regenwoud?

Het is duidelijk een boek met een les, maar het is mooi uitgevoerd, in vooral groene kleuren, die het verhaal vertellen van de domme mensen en het slimme meisje.

Prentenboek met suggestieve tekeningen in pasteltinten. Ze zijn gemaakt met waterverf en (uitgelopen) inkt, waardoor mooie zachte lijnen zijn ontstaan. De helder gekleurde tekeningen beslaan telkens een dubbele bladzijde.

ISBN 9789025836504| Hardcover |28 pagina's |Uitgeverij Leopold|1991

Leeftijd vanaf 4 jaar

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66245 door dettie
Als je het niet erg vindt dan zet ik dit verslag niet op de site, ik moet dan een heel nieuwe item e.d. maken voor een paar regels.

Het boek is ook niet meer te koop. Alleen her en der nog tweedehands.

Dettie

Lees meer
11 jaren 3 maanden geleden #66253 door marjo
Dat vind ik prima, want dat zou ik zelf ook niet gedaan hebben..

Tijd voor maken pagina: 0.375 seconden