Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Wim Kets & Jelle Gijsberts - VerPEST het maar! 5+

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #66005 door dettie
Dit boek heeft pesten als onderwerp, maar dat wordt nu eens helemaal in liedjesvorm 'besproken'. Via de bijgeleverde CD

kun je alle liedjes over dit onderwerp beluisteren.

www.leestafel.info/wim-kets

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #66007 door Annemarie
Een frisse aanpak van een naar probleem inderdaad. Ik ben nog wel een beetje sceptisch. Zal het echt helpen?

<t></t>

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #66013 door marjo
Dat denk ik ook altijd. Maar je moet iets natuurlijk. Dit is een boek waar op school of elders waar een groep kinderen bij elkaar is mee gewerkt kan worden, denk ik.

Waarom is het woordgedeelte pest dikgedrukt? Moet het nog duidelijker dan duidelijk?

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #66033 door dettie

Marjo schreef : Waarom is het woordgedeelte pest dikgedrukt? Moet het nog duidelijker dan duidelijk?

Omdat het boek over pesten gaat en niet over verpesten. :D

Zo staat het ook op de cover.

Het is echt een boek voor een school en de aanpak is origineel. Liedjes over pesten in plaats van lappen tekst.

Zoals gemeld mis ik alleen begeleidend lesmateriaal of een korte bespreking achterin het boek. Het zijn nu alleen liedjes.

Maar er is wel een theaterprogramma van dus mogelijk dat na het zien van dat programma dit boek heel goed gebruikt kan

worden. Toch wel een omissie dat er verder niets bij zit vind ik. Tenminste ik kan dat nergens vinden.

Dettie

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #66039 door marjo
Dat zie ik dat het op de cover staat. En ik vind 'verpesten' niet zo negatief...

Ik zou vanwege dat rare dikgedrukte niet naar dit boek grijpen. Het ligt er te dik boven op.

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #66041 door dettie
Ha ja Marjo maar het IS ook een boek over pesten (treiteren, sarren) en niet een boek over verpesten (verknallen,

verprutsen). Verpesten klink mogelijk niet zo negatief maar daar gaat het boek niet over. Het gaat echt over pesten.

Vaak zeg je 'dat zou ik niet kopen, dat zet ik niet in de bibliotheek', nu zeg je dat de cover niet goed is.

- Het is een cover met daarop in grote letters Levende muziek, verder zie je een soort radio en een jongetje dat een

beetje sip kijkt. Maar jij vindt het woord verpesten niet goed omdat pest benadrukt wordt, in een ander kleurtje staat. Echt

héél duidelijk benadrukt is het niet, denkelijk was het je niet eens opgevallen als ik het zelf niet benadrukt had in de titel. -

Ik vraag me af wat volgens jou wèl een goed boek is? Waar moet het aan voldoen wil jij zeggen dát is nou een prima boek

over bijvoorbeeld pesten? Dit zet ik in de bibliotheek, dit zou ik kopen, dit zou ik gebruiken, dit voldoet aan alle

voorwaarden.

Dit schrijf ik niet om te pesten :-) maar omdat ik het écht wil weten. Wat is in jouw ogen dan wél een goed boek?

En dan bedoel ik een boek dat niet het onderwerp verpakt in een soort jeugdroman, maar echt een boek over het pesten

(of ander onderwerp) zelf.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.551 seconden