Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Sabine Bohlman & Kerstin Schoene - Kleine Zevenslaper kan niet slapen (4+)

11 jaren 4 maanden geleden #65821 door
Aan het begin zegt de moeder tegen de kleine zevenslaper dat hij aan leuke dingen moet denken en dat hij dan snel in slaap zal vallen. Aan het eind van het boek bedenkt de kleine zevenslaper dat iedereen slaapt en dat niemand dus weet dat hij niet slaapt en geen zevenslaper is en hij denkt aan alle leuke dingen die hij in de zeven maanden die hij zou moeten slapen, kan doen, waarna hij toch in slaap valt.

Er zit geen uitklapplaat in, maar de afbeelding met de vleermuis loopt over twee pagina's die je een kwart slag moet draaien. Leuk is het boekje in ieder geval wel. Ik kan het niet laten om er iedere keer weer in te kijken. Daarom heb ik het maar bij m'n vader laten liggen, anders zit ik er de hele dag in te kijken. Waar haal ik een kind vandaan om het voor te lezen? Alle kinderen die ik ken zijn te oud.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65822 door dettie
O ja dat is ook zo, dat kleine zevenslaper denkt aan al die leuke dingen!

Ja ik bedoelde met uitklapplaat ook dat je die vleermuis ziet door het boek een kwart slag te draaien, ik vond dat zo'n grappig gezicht die kleine zevenslaper op zijn kop hangend. Het komt vooral door die leuke snoet van kleine zevenslaper denk ik dat het zo aantrekkelijk is.

Dettie

die het leuk vindt dat jij ook enthousiast over het boekje bent.

11 jaren 4 maanden geleden #65823 door
Die snoet van de kleine zevenslaper en z'n hele houding is heel leuk. Hoe hij aandachtig naar het gezang van de nachtegaal luistert en hoe hij min of meer in paniek aan z'n staart hangt, naast de vleermuis.

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65825 door dettie
ja geweldig hè. Dat vond ik ook zo leuk!

Dettie

11 jaren 4 maanden geleden #65852 door
Ik blijf in het boek kijken. Word ik weer een kind?

Lees meer
11 jaren 4 maanden geleden #65859 door dettie
Haha, nou Renate, dan ben ik al jaaaaren weer een kind!

Het is gewoon leuk!

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.463 seconden