Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Melvin Burgess - Hype (15+)

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #64949 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Melvin Burgess - Hype (15+)
O dear, ik ben helemaal uit het circuit, moest eerst opzoeken wat een bucketlijst is!

"Een bucket list (of emmerlijst) is een lijst van dingen die je nog wilt doen voordat je overlijd. Het opstellen en publiceren van de lijst helpt bij het realiseren van je doelen. -

Zijn jongeren daar nu mee bezig? Ik dacht niet eens aan doodgaan vroeger, terwijl mijn moeder toch heel vroeg overleed.

Maar jongeren zijn daar nu wel mee bezig? Wat akelig.

Ergens anders staat weer 'Een bucketlijst is een lijst met dingen waarvan je droomt.' ( loopbaancoachingwerkt.nl/bucketlijst-maken/ ) Dat klinkt al beter...

Bucketlijst = Try before you die

Grootse ervaringen: ik zag als wensen op de bucketlijst, waterskieën op blote voeten, bunjeejumpen, graffiti spuiten waar het niet mag, pokeren om geld, een bucketlijst maken :-) enz.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #64957 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Melvin Burgess - Hype (15+)
Tja, hoe geloofwaardig het een en ander is?

Toevallig zag ik gisteren een documentaire over een verslaafd meisje, dat het eigenlijk ook niet veel kon schelen dat ze door haar gedrag de kans liep om snel te overlijden, onder het motto 'dood ga je toch'.

Het kostte heel wat moeite om haar ervan te overtuigen dat het allemaal niet zo leuk zou zijn.

Als het leven helemaal geen perspectief biedt, kan een week in extase leven misschien aantrekkelijk zijn.

Ik moest trouwens even denken aan 'Het leven uit een dag' van A.F.Th. van der Heijden, waarin mensen maar een dag leven en alles maar een keer kunnen ervaren. Alleen in de hel is alles anders.

nl.wikipedia.org/wiki/Het_leven_uit_een_dag

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.446 seconden