Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Kristien Dieltiens - Sam en de ongelooflijk lieve Boy 11+

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65170 door Annemarie
Dat is een heel andere mening inderdaad. Wat ik me afvraag na het lezen van jullie recensies: is het allemaal niet te ingewikkeld voor deze leeftijdsgroep. Pikken kinderen alles er wel uit? Of is daar dan toch die lange aanloop voor...?

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65172 door marjo
Ik denk dat kinderen dit verhaal heel goed zullen begrijpen. Er is veel te doen omtrent dit soort zaken, en ze worden er vaak mee geconfronteerd op de televisie, en elders.

Ik vind dus juist dat die lange aanloop nodig is om duidelijk te mnaken hoe het komt dat het meisje zo kwetsbaar is. Voor kinderen kan dan de boodschap zijn dat ze iemand in vertrouwen moeten nemen, dat zo iemand er altijd moet zijn. Voor Sam was er die overigens - tijdelijk - niet.

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65173 door Annemarie
Het zou toch wel heel mooi zijn als het boek een kind (of misschien wel meer kinderen) kan helpen. Of leed kan voorkomen. Dan is het meer dan de moeite waard.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #65174 door dettie
Je hebt er wel een heel mooie recensie van gemaakt! Petje af.

Ja het is een heel andere mening, hoewel we, als ik jouw recensie lees, wel hetzelfde verhaal erin hebben gelezen.

Sam voelt zich eenzaam en ellendig en daarom is ze ook kwetsbaarder voor figuren als Boy.

Ik vond het dus veel te lang duren voordat Boy in het verhaal kwam, vooral omdat ik het gevoel had dat het Kristien Dieltiens bovenal

om het gevaar van internet ging. Dàt ze wilde tonen, dat mensen zich anders voordoen dan ze zijn.

Boy kwam pas op het eind van het verhaal en toen werden de gebeurtenissen ook heel snel afgeraffeld, het was bijna al

voorbij voordat je doorhad wat er aan de hand was. Vooral hoe ontdekt werd wat Sam ging doen vond ik een erg

rammelend en onwaarschijnlijk verhaal.

Maar ja, meningen verschillen en ik ga er niet om strijden. Ieder ervaart en voelt een verhaal op zijn eigen manier.

Dettie

11 jaren 5 maanden geleden #65178 door
De bibliotheek heeft het in ieder geval nog niet. Ik ben eigenlijk wel benieuwd naar het boek.

Tijd voor maken pagina: 0.426 seconden