Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

G. Johansson & J. Ahlbom - Karel Klus bouwt een huis 5+

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64232 door marjo
Maar wat je zegt , dat kinderen van 5 jaar geen spreekbeurten houden, klopt niet helemaal. Niet officieel, in de zin dat alle kinderen uit de klas aan de beurt komen, maar het is echt zo dat ze al heel snel -vooruit, 6 jaar...- op vrijwillige basis een verhaal mogen vertellen voor de klas.

Aan de andere kant is dit niet echt makkelijk om als informatiebron te gebruiken omdat het in verhaalvorm is gesteld. Maar zonder hulp van volwassenen kunnen ze het toch niet, dus dat hindert niet: ze kunnen aan de hand van de afbeeldingen best een verhaaltje vertellen.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 6 maanden geleden #64235 door dettie
Dit boekje vertelt precies stap voor stap over het bouwen van een huis. Met alles erop en eraan.

Een huisje dat echt gebouwd en getimmerd wordt, het zijn geen blokken en het is ook niet zomaar een leuk verhaaltje over

hoe Karel zijn huisje bouwt.

Voor kinderen van 5 vind ik dat best moeilijk, zeker met de woorden die in het boek gebruikt worden.

Het inkijkexemplaar geeft ook niet echt het goede beeld. Nou ja, ik kan het toch niet goed duidelijk maken merk ik

dus ik stop er maar over. (haha kunnen jullie opgelucht ademhalen)

Dettie

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #64967 door marjo
Maar ik weet nu wat je bedoelt, en ik begrijp het wel. Maar ik ben dus bezig de prentenboeken van de kleuters in een systeem te zetten, en daar valt dit prima tussen. Een juf kan vertellen wat zij leest. Voorlezen, en de kinderen kijken hun ogen uit. Vooral naar dat muisje.

Ik vind het een prima boek!

www.leestafel.info/george-johansson-en-jens-ahlbom

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #64969 door dettie
Ja dat muisje is erg grappig erbij hè, dat vond ik ook zo leuk.

Zelf vond ik het wel wat te moeilijk, vooral het woordgebruik, voor kinderen van 5 jaar.

De tekeningen erbij helpen wel maar toch, vrij pittig voor een 5 jarige, juf moet redelijk veel uitleggen denk ik zomaar.

Dettie

koppig :D

Lees meer
11 jaren 5 maanden geleden #64974 door marjo
Gelukkig ben jij geen juf...als ik dat wel was had ik geen problemen met dit boek!

Tijd voor maken pagina: 0.439 seconden