Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Andersen - Sprookjes en verhalen ill Jan Jutte 6+

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #63020 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Andersen sprookjes en verhalen ill Jan Jutte 6+

Annemarie schreef : De geschiedenis van een moeder is ook een vrij heftig verhaal.

Dat verhaal ken ik niet. De Duitse vertaling van de titel doet wel een belletje bij me rinkelen, maar ik meen dat het een nummer op een CD is, die ik heb.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #63024 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Andersen sprookjes en verhalen ill Jan Jutte 6+

<t></t>

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #63315 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Andersen sprookjes en verhalen ill Jan Jutte 6+

Renate schreef : De geschiedenis van een moeder is ook een vrij heftig verhaal.

Dat verhaal ken ik niet. De Duitse vertaling van de titel doet wel een belletje bij me rinkelen, maar ik meen dat het een nummer op een CD is, die ik heb.
En ik heb de CD met het nummer gevonden, toen ik op zoek was naar een ander nummer op Youtube. Ik dacht dat het op een Duitse CD stond, maar het staat op de derde CD van de Noorse groep Bel Canto. Als ik de tekst lees, lijkt het me inderdaad min of meer op het sprookje gebaseerd.

Over Hans Christian Anderson gesproken, gisteren heb ik een CD gekocht met de Hans Christian Anderson suite.

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #63319 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Andersen sprookjes en verhalen ill Jan Jutte 6+
Wat leuk dat je het gevonden hebt. Ik wist niet dat er een lied over was.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #63323 door dettie

Annemarie schreef : Wat leuk dat je het gevonden hebt. Ik wist niet dat er een lied over was.

De tekst van het nummer is maar heel kort, maar met het verhaal in m'n hoofd, is het me wel duidelijk dat het inderdaad over het sprookje ging.

Tijd voor maken pagina: 0.496 seconden