Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Esther Miskotte - Drakensnot 4+

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63635 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Esther Miskotte - Drakensnot 4+
Je kunt ook zonder kinderen (ik heb ze ook niet) enorm genieten van prentenboeken!

Wat ik zo fantastisch vind, zijn de prachtige kleine kunstwerkjes die voor de prentenboeken gemaakt worden.

Elke bladzijde is gewoon genieten alleen al om de mooie kleuren, de bladverdeling, de details en de enorme variatie aan stijlen

die je aantreft in de boeken. De ene keer heb je heel moderne strakke afbeeldingen, de andere keer lieflijke met zachte kleuren

maar bijna allemaal zijn ze prachtig. Zo fantasievol. En dan nog een verhaaltje erbij dat ook vaak erg leuk is.

Ik vind het nog steeds een groot een cadeau om deze schitterende boeken te mogen bekijken en te lezen!

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63637 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Esther Miskotte - Drakensnot 4+
Dat is helemaal waar. En zoals met kunst voor grote mensen (!) vind ik ook verschil bij de prentenboeken. Er zijn er die ik helemaal niet mooi vind, maar deze doet een beetje denken aan Beatrice Potter en die vind ik heel erg geslaagd.

Haar dieren zien er zelfs als ze verdrietig zijn vrolijk uit: gezellige aaibare dieren.

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #63640 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Esther Miskotte - Drakensnot 4+
Ja dat klopt, er zijn prentenboeken waarvan de prenten mijn smaak niet zijn, maar vaak kun je dan wel de vakmanschap zien waarmee

ze gemaakt zijn. Soms zijn strakke tekeningen toepasselijk bij het verhaal en soms de lieflijke.

Je hebt bijv. Guido van Genechten die maakt heel verschillende afbeeldingen passend bij het verhaal dat hij schrijft. Dat is erg leuk

om te ontdekken. De ene keer is hij heel gedetailleerd bezig en de andere keer zijn bij wijze van spreken een paar lijnen genoeg.

Heel bijzonder.

Dettie

11 jaren 7 maanden geleden #63649 door
Beantwoord door in topic Re: Esther Miskotte - Drakensnot 4+
Koosje ziet er zo lief en blijmoedig uit.

11 jaren 7 maanden geleden #63651 door

Dettie schreef : Je kunt ook zonder kinderen (ik heb ze ook niet) enorm genieten van prentenboeken!

Wat ik zo fantastisch vind, zijn de prachtige kleine kunstwerkjes die voor de prentenboeken gemaakt worden.

Elke bladzijde is gewoon genieten alleen al om de mooie kleuren, de bladverdeling, de details en de enorme variatie aan stijlen

die je aantreft in de boeken. De ene keer heb je heel moderne strakke afbeeldingen, de andere keer lieflijke met zachte kleuren

maar bijna allemaal zijn ze prachtig. Zo fantasievol. En dan nog een verhaaltje erbij dat ook vaak erg leuk is.

Ik vind het nog steeds een groot een cadeau om deze schitterende boeken te mogen bekijken en te lezen!

Dettie

Genieten wel, maar om ze daarvoor nu te kopen?

Zo goedkoop zijn prentenboeken niet en ik koop toch liever dingen waar ik wat aan heb.

De bibliotheek heeft het wel, maar op dit moment is het gereserveerd.

11 jaren 7 maanden geleden #63658 door
Is dit geen schattig plaatje?

www.exto.org/werk/155801419_illustratie+...22Drakensnot%22.html

Zo vertederend.

En hier kun je nog meer plaatjes zien. Zo leuk om te geven.

esthermiskotte.exto.nl/kunstwerk/1558720...ot.html#.VHYpGcmvlcY

Tijd voor maken pagina: 0.425 seconden