Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Hanneke de Jong - Dertien dagen om... 12+

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #62636 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Hanneke de Jong - Dertien dagen om... 12+
Wat fijn dat een medewerker van de uitgeverij zo uitgebreid de tijd heeft genomen om het boek met je te bespreken! Uit jullie recensies kon ik ook echt niet opmaken dat het hele gezin ADHD had. Kijk je anders tegen het verhaal aan nu je dat weet?

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62672 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Hanneke de Jong - Dertien dagen om... 12+
nee, het verhaal blijft hetzelfde want ik kan er echt niet uit opmaken dat behalve Peter de andere gezinsleden een of andere vorm van

ADHD hebben. Het blijft een leuk verhaal over een meisje dat spontaan aangeboden heeft een feest voor haar moeder te organiseren en

daarna pas denkt oei, dat is moeilijker dan ik dacht!. We lezen hoe ze het met veel liefde en moeite dat toch maar voor elkaar krijgt.

Dettie

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62686 door Willeke
Beantwoord door Willeke in topic Re: Hanneke de Jong - Dertien dagen om... 12+
Ik sluit me aan bij Dettie, ook ik had het dus helemaal gemist, en was zelfs zeer verbaasd toen ik hoorde dat het thema van het boek een adhd-gezin was.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62689 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Hanneke de Jong - Dertien dagen om... 12+
Bijzonder dat het jullie allebei ontgaan is. Jullie zijn zulke ervaren lezers, als jullie het niet uit het verhaal konden opmaken dan is dat gewoonweg niet duidelijk genoeg geweest.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 8 maanden geleden #62693 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Hanneke de Jong - Dertien dagen om... 12+
Ik denk niet dat het veel met ervarenheid te maken heeft, wel met beetje bekend zijn met ADHD of de symptomen ervan.

Nu werd alleen specifiek de nadruk op Peter gelegd. Nadat ik wist dat het een heel gezin betrof heb ik het boek nog een keer

gelezen gericht op kenmerken van ADHD. Vader was bezig met andere dingen dan het feest en moeder had het druk met haar

bezigheden. Heel gewoon allemaal. Ik kon ook de tweede keer niets bijzonders aan de overige familieleden ontdekken.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.457 seconden