Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Gideon Samson & Julius 't Hart - Overspoeld 13+

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61878 door marjo
Het nieuwste boek uit de slash-serie. ( www.queridokinderenjeugdboeken.nl/web/Slash.htm )

Deze vertelt over een jongen die vanuit een beschermd leventje in Nederland op een rampplek beland.

Lees meer: www.leestafel.info/archief/jeugd/g-samson-overspoeld

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #61894 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Gideon Samson en Julius 't Hart- Overspoeld 13+
Heb jij al meer boeken uit deze serie gelezen?

<t></t>

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #61913 door marjo
Ja, dat heb ik. Eigenlijk was ik niet van plan er meer te lezen, maar deze las ik omdat mijn zoon (met dezelfde naam) ook op Sri Lanka zat tijdens die tsunami.

www.leestafel.info/lydia-rood-10-12jr/6332-miss-dakloos

www.leestafel.info/edward-van-de-vendel/...endel-a-anoush-elman

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #61920 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Gideon Samson en Julius 't Hart- Overspoeld 13+
Oei, dat moet heel aangrijpend voor jouw zoon zijn geweest. Ik kan me voorstellen dat je het boek wilde lezen.

Hoe kijk je tegen de serie als geheel aan? Is het totaalplaatje goed of mis je nog iets?

<t></t>

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #61923 door marjo
Ik heb niet echt een totaalplaatje, dan had ik ze allemaal gelezen moeten hebben. Het is waargebeurd, gaat over bijzondere dingen die jongeren zoal kunnen meemaken. Ik vond het eigenlijk na twee van de boeken wel genoeg, maar dat is dus heel persoonlijk.

Voor jongeren is dit een prima serie, ze lezen over leeftijdgenoten die niet dat makkelijke leventje hebben als zij. Of juist over kinderen die hetzelfde hebben meegemaakt. De drie die ik gelezen heb geven mij de indruk dat de schrijvers en de vertellers niet uit zijn op medelijden. Ze vertellen. Sec.

Lees meer
11 jaren 9 maanden geleden #61926 door dettie
Is het een beetje als Dirk Bracke? Die gaat ook vaak uit van een waargebeurd verhaal.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.573 seconden