Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Manon Sikkel - Elvis Watt, miljonair (7+)

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61356 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Manon Sikkel- Elvis Watt, miljonair (7+)
Dat snap ik, Renate, ik heb dat ook een beetje, Maar door de boeken van Stefan Boonen ben ik er al enigszins mee verzoend geraakt dat ze die naam 'zomaar' gebruiken. Het is trouwens wel zo dat mensen hun zonen deze naam hebben meegegeven, en de jeugd van tegenwoordig kijkt er vast heel anders tegenaan dan wij.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

11 jaren 10 maanden geleden #61362 door

Marjo schreef : Dat snap ik, Renate, ik heb dat ook een beetje, Maar door de boeken van Stefan Boonen ben ik er al enigszins mee verzoend geraakt dat ze die naam 'zomaar' gebruiken. Het is trouwens wel zo dat mensen hun zonen deze naam hebben meegegeven, en de jeugd van tegenwoordig kijkt er vast heel anders tegenaan dan wij.

Tegen een boek waarvan de hoofdpersoon Pekka zou heten, zou ik heel anders aan kijken.

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61364 door marjo
Eh, betekent die naam iets voor jou? Of bedoel je dat juist: betekent het helemaal niets?

Nu is in dit verhaal over Elvis die naam wel functioneel. Hij heet niet zomaar Elvis. Hij is vernoemd naar dat konijn. Nou ja je kunt een konijn ook Flappie noemen, maar dat zou veel erger geweest zijn!

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61365 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Manon Sikkel- Elvis Watt, miljonair (7+)
o dear, ik ken geen konijn dat Elvis heet. Wel Elvis de Pelvis natuurlijk! :D

Dettie

11 jaren 10 maanden geleden #61369 door

Marjo schreef : Eh, betekent die naam iets voor jou? Of bedoel je dat juist: betekent het helemaal niets?

Nu is in dit verhaal over Elvis die naam wel functioneel. Hij heet niet zomaar Elvis. Hij is vernoemd naar dat konijn. Nou ja je kunt een konijn ook Flappie noemen, maar dat zou veel erger geweest zijn!

Een van m'n favoriete muzikanten is Pekka Pohjola. Nu betekent Pekka in het Fins eigenlijk Peter en Pohjola is een naam die in Finland ongeveer even algemeen is als Jansen of De Vries in Nederland.

Een konijn dat Elvis heet?

Daar heb ik nog nooit van gehoord. Wel van die andere Elvis, maar daar heb ik niet veel mee.

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61386 door marjo
Ha ha, natuurlijk kennen jullie geen konijn dat Elvis heet, dat is uit het boek!

Maar als Pekka dàt betekent is het lood om oud ijzer. Blijft het een vernoeming.

Tijd voor maken pagina: 0.431 seconden