Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Sally Green - Half zwart (14+)

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58012 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Sally Green - Half zwart (14+)
Ja inderdaad, ze zijn erg populair op het moment. De Harry Potter-reeks en daarna de Twilight-reeks hebben tot veel andere reeksen geleid. Gemeenschappelijke deler is dat het over tieners gaat die anders zijn. Ze zoeken naar lotgenoten, worden verliefd en moeten kiezen tussen goed en kwaad. Deze boeken verschijnen meestal in reeksen en ik vind het over het algemeen erg leuke boeken om te lezen.

<t></t>

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58013 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Sally Green - Half zwart (14+)
Ha dank jullie wel!

Ik denk dat ik nog steeds een soort Star Trek voor ogen heb, wat ik overigens wel leuk vond, waarbij allerlei ruimteschepen elkaar aanvallen en dan overwint het goede. (Fantasy en SF is in mijn ogen vaak hetzelfde.)

Maar als ik het nu goed begrijp gaan deze jeugdboeken over tieners die eigenlijk hetzelfde meemaken als gewone tieners op onze wereld; ze zetten zich af tegen de gevestigde wereld zoals puberende jongeren doen, worden ook verliefd, en proberen ook hun plekje in de wereld te vinden, alleen leven ze in een andere wereld.

Misschien waag ik me er maar eens aan. Alleen voorlopig nog niet, genoeg te lezen nog, van de winter of zo :-)

Dettie

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58014 door Annemarie
Vaak leven ze niet eens in een andere wereld. In dit boek ook niet en in de Harry Potter en de Twilight-boeken ook niet. De witte heksen in dit boek leven tussen de gewone mensen alleen zijn de mensen zich daar niet bewust van. Ze zijn dus anders maar mogen beslist niet opvallen. De tieners gaan ook naar een gewone school.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58017 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Sally Green - Half zwart (14+)
Harry Potter heb ik niet gelezen. Ik weet wel dat hij bij een oom en tante woonde in een gewone straat maar hij woonde later toch op Zweinstein die tovenaarschool (of zoiets)?

In nam aan dat dat dan niet op deze wereld is omdat zo'n school niet bestaat. (Misschien wel haha) In ieder geval niet onze wereld zoals wij het kennen.

En er waren toch ook allerlei vreemde figuren waar hij mee omging of tegen vocht? Dumblemore de tovenaar en ene Voldemort.

(Grappig steek je toch wat op van quizen kijken!)

Van Twilight weet ik helemáál niets

Nou ja, zoals ik al schreef, ik moet er maar eens aan ter zijner tijd.

(Niets sturen hoor want ik moet echt een hele stapel nog lezen en opruimen,

ik weet nu al niet waar ik de boeken moet laten, vooral nu met die aanstaande verbouwing.)

Dettie

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58018 door Annemarie
Zweinstein bestaat wel in de echte wereld maar is afgeschermd door magie. Mensen kunnen het eenvoudigweg niet vinden. Er wordt door een speciale afdeling gezorgd voor het verhullen van magische activiteiten voor de mensenwereld. Soms merken mensen toch iets op en dan wordt dat zoveel mogelijk verbloemd.

Twilight gaat over vampieren en weerwolven. Een meisje wordt stapelverliefd op een vampier maar hun liefde lijkt geen toekomst te hebben. Haar beste vriend is ook verliefd op haar. Hij is een weerwolf, een aartsvijand van vampieren.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58224 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Sally Green - Half zwart (14+)
Vooral deze gaat grotendeels over een tiener. De achtergrond is anders, maar is (nog) niet zo goed uitgewerkt.

(sorry, met het plaatje is iets mis gegaan..)

Lees meer: www.leestafel.info/sally-green

Tijd voor maken pagina: 0.406 seconden