Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Johan Vandevelde - Jaspers vlinders 13+

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57991 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Johan Vandevelde - Jaspers vlinders 13+
Voor pubers zelf die dit ontdekken voelt het ook helemaal niet als normaal, dus ik vind het in die zin helemaal niet erg dat het echt een thema is in een boek. Als je volwassenboeken of films over een homoseksuele verliefdheid ziet is de liefde zelf doorgaans veel meer een thema, want dan schrijf of speel je vanuit de situatie van acceptatie.

Klinkt als een boeiend boek, al ben ook ik inderdaad wel nieuwsgierig naar het (te) heftige einde.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #57993 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Johan Vandevelde - Jaspers vlinders 13+
Je hebt gelijk Willeke, zo had ik het nog niet bekeken. Nee, helaas, voor jongeren zelf is het niet normaal. Jammer, maar heel begrijpelijk.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58400 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Johan Vandevelde - Jaspers vlinders 13+
Wat een mooi boek Dettie! Ik heb het naar jou doorgestuurd Willeke. Als het goed is krijg je het vandaag al.

Mijn recensie staat hier: www.leestafel.info/johan-vandevelde

<t></t>

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58416 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Johan Vandevelde - Jaspers vlinders 13+
Ja prachtig is het.

Ik vond erg goed dat het alle kanten laat zien. De onzekerheid, het treiteren maar ook de enorme verliefdheid en

plezier in elkaar hebben. Mijn enige aanmerking is dat ze wel erg jong waren, maar het kan wel natuurlijk.

Dettie

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58423 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Johan Vandevelde - Jaspers vlinders 13+

Dettie schreef : Mijn enige aanmerking is dat ze wel erg jong waren, maar het kan wel natuurlijk.

Dettie

Ik vond het juist heel goed gekozen dat de jongens nog vrij jong (13 en 14 waren). Op die leeftijd kunnen jongeren al heel erg verliefd zijn maar volwassenen nemen dat vaak niet al te serieus. De auteur laat nu zien dat je op die leeftijd ook al kunt weten dat je homo bent en dat je dat als ouders moet respecteren en erkennen. Verder dan zoenen gaat het in het boek ook niet.

<t></t>

Lees meer
12 jaren 2 maanden geleden #58429 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Johan Vandevelde - Jaspers vlinders 13+
Hè je kunt het altijd zo mooi zeggen.

Ja, je hebt ook gelijk, het ligt aan mij hoor, ik denk dan jeetje pas 13! En zie dan een buurkind van die leeftijd voor me wat echt nog een kind is. Vandaar mijn opmerking, maar het kan inderdaad en ik denk ook wel dat op die leeftijd het ontdekken van sek.suele geaardheid begint. Maar de meeste ouders zullen hun kind op zo'n leeftijd nog als kind zien en dan zal zo'n mededeling denkelijk toch wel vaak gezien worden als 'hij of zij groeit er wel overheen.

Dettie

Tijd voor maken pagina: 0.467 seconden