Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Laure van den Broeck - Birdie (15+)

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59606 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Laure van den Broeck: Birdie (15+)
Dit staat in de bibliotheek voor de middelbare school. Als D-boek, dat is pas vanaf 15 jaar dus.

En dit verhaal is erg knap in elkaar gezet, zo heel anders dan de vlinders van Jasper, dat toch een recht toe recht aan verhaal is.

'Birdie' is literatuur.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59612 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Laure van den Broeck: Birdie (15+)
ja maar Birdie heeft toch ook een heftig onderwerp? Je schrijft:

"Birdies vader is vier jaar eerder overleden. Dat is voor ieder jong kind traumatisch, maar omdat hij op dat moment onbereikbaar voor haar in de gevangenis zat, was de klap nog groter. En Birdie staat er alleen voor. Haar moeder, Felicity, lijkt er niet zo veel verdriet van te hebben, zij blijft flierefluitend door het leven gaan, en denkt er van af te zijn door haar dochter naar een psycholoog te sturen.

Het toch al stille en verlegen kind zakt steeds verder weg in haar ellende."

Je wil Jaspers vlinders niet in de bibliotheek vanwege het onderwerp, homosekualiteit, dat moet met begeleiding vind je, maar als ik de recensie over birdie lees worden ook heel zware dingen behandeld. Ook al is het literatuur, wat is dan voor jou het verschil?

Dat dit boek meer een verhaaltje lijkt en Japsers vlinders echter overkomt? Terwijl dat boek toch ook verzonnen is.

Dettie

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59624 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Laure van den Broeck: Birdie (15+)
Ik zet Jasper niet in de bibliotheek op de basisschool. Dat is het verschil. Het staat keurig op de middelbare school, waar kinderen ouder zijn en meer aan kunnen.

En waar Birdie ook staat.

Lees meer
12 jaren 3 weken geleden #59625 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Laure van den Broeck: Birdie (15+)
Ah, ik kreeg de indruk dat je het helemaal niet in de bibliotheek wilde hebben. Verkeerd begrepen dus. Sorry.

Dettie

11 jaren 11 maanden geleden #60199 door
Beantwoord door in topic Re: Laure van den Broeck: Birdie (15+)
Bij de titel moest ik aan een ander boek denken, maar dat heet Birdy.

Tijd voor maken pagina: 0.483 seconden