Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Trude de Jong - Moord in Amsterdam (8+)

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5590 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht

Marjo schreef : Ha die Bart..en dat gebeurt dus regelmatig, dat ik het niet weet.

...ja, maar ik vermoed niet zo vaak...

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5610 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Jij je zin, hoor...(hm)
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5776 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Even voor het slapen gaan begonnen in dit boek. Heerlijke kost. Leuk van de schrijfster dat ze Louis Couperus erbij haalt! Moord aan de Rivièra ook alvast klaargelegd. Lees ik vanavond laat er maar meteen achteraan.

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5783 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Wij als volwassenen vinden dat leuk, ja, Couperus, omdat het ons iets zegt. Maar wat moet een kind van een jaar of acht, negen ermee??

En als je 'Moord aan de Rivièra' uit hebt: daar wordt gesproken over de eerste vliegtuigen. Ook dat is leuk als je er meer van af weet, maar als je een kind wat bij wil brengen binnen een lekker leesboek (niks mis mee als je dat doet) moet je wat meer uitweiden.

Ik ben het met je eens dat het lekker leesvoer is, maar voor wie schrijft ze nu eigenlijk?
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 6 maanden geleden #5786 door irene
Beantwoord door irene in topic Re: bericht
Daar ben ik het helemaal mee eens. Dat vroeg ik me gisterenavond ook al af.

Bovendien vind ik de verhaallijn niet altijd kloppen. Als je een boek schrijft dat zich begin vorige eeuw afspeelt, houd je je dan aan de situatie in die tijd. Naar mijn idee verweeft de schrijfster er teveel moderne elementen in om het voor de kinderen leesbaar te maken.

Ik vind dat je volkomen gelijk hebt door te zeggen dat ze met dit boek tekortschiet voor de uiteindelijke doelgroep: de jonge lezers.

Navraag mijn jongste zojuist: oo, die boeken mogen wel weg, of hier blijven, daar vond ik weinig aan!

groetjes, irene
Laatst bewerkt doorirene.

Tijd voor maken pagina: 0.446 seconden