Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Laura Vos: Ivanne (deel 1 De Titanium Uil serie) 13+

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49914 door marjo
Ik kreeg het idee dat de Titanium Uil staat voor een soort Big Brother, 'watching and controlling'. Maar misschien is dat wel fout...

Het is natuurlijk een leuk idee om dit boek aan te grijpen als een discussie over de toekomst, maar is de technologie al zover gevorderd dat het ook maar in de buurt komt van jouw fantasie, Laura? Niet toch?

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49915 door Annemarie

Marjo schreef : Ik kreeg het idee dat de Titanium Uil staat voor een soort Big Brother, 'watching and controlling'. Maar misschien is dat wel fout...

Op de website van Laura staat dat haar lievelingsfilm The Truman show is. En dat is toch wel de ultieme "Big Brother is watching" film. In deze film kijkt de hele wereld mee naar het leven van een nietsvermoedend persoon. De gebeurtenissen in zijn leven worden gemanipuleerd.

www.detitaniumuil.nl/pagina15.html

<t></t>

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49920 door marjo
Ik heb nog nooit van die film gehoord, (is dat een misser?) dus dan lees je er in zo'n 'interview' ook overheen.

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49925 door Annemarie
Geen idee of jij die film goed zult vinden. Het is een blockbuster met Jim Carrey in de hoofdrol. Het is op zich heel mooi gedaan en zet de kijker aan het denken over in hoeverre we willen dat ons leven van buitenaf gecontroleerd wordt.

<t></t>

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49926 door dettie
Wat is een blockbuster?

Dettie

die zelden tot nooit films kijkt :shock:

Lees meer
13 jaren 6 maanden geleden #49928 door Annemarie
Een blockbuster is een kaskraker. Zo'n mega-Hollywoodproductie.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.397 seconden