Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Lotte Hagen - Lekker belangrijk! 13+

Lees meer
14 jaren 6 maanden geleden #42090 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Lotte Hagen - Lekker belangrijk! 13+
Ik ga proberen het met meisjesogen te lezen..wie weet wat er uit komt! Morgen een treinreis, dan gaat het mee.

Dit boek is mij aangeboden omdat het een debuut is en ik had gezegd dat ik geïnteresseerd ben in debuten.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
14 jaren 6 maanden geleden #42111 door marjo
Nog even mag ik niet lezen waarom jullie dit niets vinden, maar echt: ik heb ervan genoten..

Had ik een andere tekst in mijn boek? Stiekem een ander verhaal? Geen idee. Ik kom hier straks wel terug..

Lees meer
14 jaren 6 maanden geleden #42115 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Lotte Hagen - Lekker belangrijk! 13+
Gek hè, ik wist het dat jij het niet met ons eens zou zijn. Gelukkig maar voor Lotte Hagen!

Dettie

Lees meer
14 jaren 6 maanden geleden #42132 door marjo
Ik hoefde het niet eens te lezen met in mijn hoofd de instelling van een dertienjarige, ik vond het ook als volwassene leuk. Het is gewoon een lekker verhaal, en zo oppervlakkig vind ik het niet. Het beschrijft precies de belevingswereld van een puber, met de overdrijvingen, en de twijfels.

Zo zijn meisjes van dertien!

Herhalingen? Ik heb één keertje zoiets gevonden over die allergie van de vader. En die brieven: dat vind ik nu just zo'n leuke vondst, om die er tussen te zetten. Het lijken wel sketches.

Voor mij is dit een geslaagd debuut!!

Ik heb jullie kritiek nog eens gelezen: het staat duidelijk in de begeleidende brief dat het een chick-lit is, dus dan verwacht je geen hoogdravende literatuur.

Ik vind jullie streng hoor: ik verwachtte stijl- en/of spelfouten! Die zijn er dus helemaal niet, ik vind het goed geschreven.

www.leestafel.info/lotte-hagen

Lees meer
14 jaren 6 maanden geleden #42134 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Lotte Hagen - Lekker belangrijk! 13+
Nou dat is echt een heel andere mening! Ik voelde het al aankomen overigens.

Ik had al na zo'n bladzijde of 30-40 iets van moet ik nog lang van dit gedoe lezen? Ik vind die brieven een trucje die je veel te veel ziet de laatste tijd. In al die meidenboeken zie je het verhaal onderbroken door testjes, mailtjes, brieven. Net of ze zitten te zappen bij de tv. Even gauw een andere zender tussendoor. Ik vind het niet origineel, een verhaal als zoveel van die verhalen over een leuke jongen en een vervelend meisje op school of daarbuiten, en alles komt toch weer goed.

Jonge meiden zullen het wel leuk vinden denk ik, dat klopt, maar daarom hoef ik het niet leuk te vinden. Ik heb me echt zitten ergeren en dat gebeurt me toch niet gauw. Ik vond de taal eigenlijk het ergste, zo'n kinderlijk toontje, zo'n geprietpraat.

Dettie

Lees meer
14 jaren 6 maanden geleden #42135 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Lotte Hagen - Lekker belangrijk! 13+
Toch denk ik niet dat alle jonge meiden dit boek leuk vinden. Natuurlijk heb ik bij het schrijven van mijn verslag rekening gehouden met de doelgroep en ik denk dat het voor veel meiden toch te overdreven en te kinderachtig is allemaal. Ik vind het echt tiener-chicklit. Niet elk tienermeisje is alleen maar bezig met dansen. Want iets anders heeft de hoofdpersoon niet te melden. Er zijn in mijn ogen veel betere boeken voor tieners op de markt die wél inhoud bieden.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.492 seconden