Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Robin Raven: De strijd in het regenwoud(10 plus)

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31782 door marjo
Nederlands-Indië, de oorlog van de Nederlanders tegen de inlanders. Of is het eigenlijk andersom?

Magisch, met actie en romantiek...

Lees het verslag, klik hier www.leestafel.info/archief/jeugd/robin-r...ijd-in-het-regenwoud

Marjo
Laatst bewerkt doormarjo.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31829 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Het klinkt mooi Marjo.

Spanning en mystiek dus.

Een gewaagde combinatie denk ik, voor de jeugd van nu, die immers niets van deze achtergronden kent. Maar het zou wel eens spannend genoeg kunnen zijn om ze toch door het verhaal te loodsen

Je bedoelt dat jongeren niet de Indonesische achtergronden kennen? Niet weten dat het een kolonie van Nederland was?

Dettie
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
16 jaren 5 maanden geleden #31835 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Precies, dat bedoel ik. Het heeft nauwelijks tot geen aandacht in de geschiedenisboeken, kinderen horen het ook niet meer van hun ouders, op enkele uitzonderingen na. Dit boek is voor jonge kinderen hè, ik denk dat er op de middelbare school wel wat meer aandacht aan besteed wordt, al blijft het weinig.

En, het woord Nederlands-Indië is volgens de spellingscontrole van Word een fout woord...
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.537 seconden