Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Mary Hoffman: Stravaganza: 2 Stad van sterren (12+)

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7589 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Nou, ik heb deel 2 gelezen en vond het ook minder dan deel 1. Waar ik deel 1 in een ruk uitgelezen heb, had ik hier steeds moeite om geboeid te blijven. Er zijn goede stukken natuurlijk maar ik vind dat belachelijk gepest met Russell nogal lang beschreven. Ook vat ik niet waarom die uitstap naar het museum in London zo uitgebreidt beschreven moet worden.

Het kan natuurlijk ook aan mij liggen hoor. Blijkbaar vind ik in veel boeken dat men te langdradig dingen uitlegt. Dat bepaalde zaken veel bondiger kunnen. Zolang het echt met het verhaal te maken heeft vind ik dat geen probleem maar als het een "zijweggetje" is vind ik dat irritant. Was Russell belangrijk voor het verhaal? Volgens mij niet. Hoeveel meisjes zonder pestende broer voelen zich niet zeker van hunzelf als ze in de puberteit komen? En daar lag volgens mij de "hoofdsleutel". Ze was onzeker van haarzelf en door in Remora echt opgenomen te zijn in de groep, de wedstrijd te winnen, enz, voelde ze zich beter in haar vel en kon ze eindelijk openbloeien.

Nee, deel 1 vond ik beter.

Ook vond ik dat je deel 1 gelezen moest hebben om deel 2 ten volle te beleven. Sommige dingen over stravageren enz. werden niet zo diepgaand uitgelgd als in deel 1. Je kon het tamelijk goed volgen maar zonder deel een, denk ik, dat je toch bepaalde dingen "mist".

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #7685 door Marije
Beantwoord door Marije in topic Re: bericht
ik vond moet ik zeggen deel 2 en 3 ook minder vooral omdat alles nog een keer wordt uitgelegd wordt het al gauw langdradig...

MarijeG (ook bekend als Floddertje)

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8139 door Inge
Beantwoord door Inge in topic Re: bericht
Deel 3 is uit en ik moet zeggen dat ik het meest van dat deel hield. Ja, voor mij was dat het beste boek van de 3. Deel 1 vond ik heel goed, deel 2 minder maar deel 3 is nog spannender en beter opgebouwd.

Vooral dat beter opgebouwd viel me op. Waar de ander boeken zo nu en dan een dip vertoonden blijft deel 3 eerder constant. Er zaten (door volwassenenogen gezien) wel een paar dingen in waarvan ik dacht "nou,..." maar ze stoorden me minder dan in deel 2. Deel 2 vond ik zo nu en dan langdradig. Maar ik denk nog meer dat je de vorige delen moet gelezen hebben om te kunnen volgen. Er is nu zo'n stroom van namen, personenen enz dat je helemaal niet meer volgt als je niet uit de vorige delen weet over wie ze het hebben en wat er gebeurd is.

Wat me hier wel opviel is dat er een paar onvolkomenheden in het boek zaten. Zo viel het me op dat er constant op gehamerd werd dat ze vanop dezelfde plek moesten stravageren terwijl dat op een bepaald moment niet gebeurd. Maar toch werkte dat niet al te storend.

Inge
Laatst bewerkt doorInge.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8147 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Je beveelt deel drie aan, maar deel twee niet..hoe moet ik dat nu aanpakken???
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8149 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: bericht
Deel twee diagonaal lezen??????
Laatst bewerkt doordettie.

Lees meer
20 jaren 2 maanden geleden #8150 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Goed idee Bernadet..
Laatst bewerkt doormarjo.

Tijd voor maken pagina: 0.458 seconden