- Ontvangen bedankjes 0
zeevrouw schreef : Ik vond dit een heel leuk verhaal, goede besprekingen ook Detti en Marjo. Alleen werkt groevespraak volgens mij helemaal niet via slaan op het linder. Iets dergelijks denkt Miri ook, zij denkt dat ze erop moet kloppen en tegelijk een liedje moet zingen of neuriën. Volgens mij werkt groevespraak voor de hooglanders door de aanwezigheid van linder, en wordt dat versterkt en geperfectioneerd in de groeve, omdat ze elkaar dan met normale spraak niet kunnen verstaan. Miri heeft de taal nooit nodig gehad, dus weet ze eerst niet hoe ze hem moet gebruiken.
Ik heb het nagevraagd bij mijn dochters, en die denken hetzelfde (ik zou als volwassene er heel anders tegenaan kunnen kijken tenslotte).
Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.
Marjo schreef : Dat kloppen op linder is dan misschien maar een middel om die telepathie tot stand te laten komen.
In de zin dat tikken op eikenhout ook had kunnen werken. Een kwestie van geloven en concentreren.
Copyright © 2026 leestafel.info
Niets van deze site mag ter publicatie worden overgenomen.
Indien nodig kunt u contact opnemen met de beheerder van Leestafel, e-mail: Dettie@leestafel.info
Inloggen