Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Markus Zusak - De boekendief (va 15 jr)

Lees meer
15 jaren 3 maanden geleden #38075 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: bericht
Heb het boek ook in handen gekregen en ik ben net als vele anderen zeer onder de indruk. Ofschoon de onderbrekingen door De Dood mij op de eerste pagina's irriteerden, toen ik eenmaal in het verhaal zat, hoorden die er perfect bij. Het verhaal hield mij gevangen al had ik niet de gelegenheid om het "in één ruk" uit te lezen. Wel greep ik iedere vrije minuut aan om verder te gaan.

Het lijkt zo'n simpel verhaal, door de subtiele opmerkingen van De Dood gaat het veel dieper en word je je bewust van de impact van een ogenschijnlijk onbeduidend voorval. Daarnaast beviel de humor mij wel en vond ik het mooi geschreven.
Laatst bewerkt doorberdine.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58292 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Markus Zusak: de boekendief (vanaf 15 jaar)
Ook bij mij kwamen de tranen. Wat een prach-tig boek!

Lees mijn recensie hier: www.leestafel.info/markus-zusak

<t></t>

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58296 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: Markus Zusak: de boekendief (vanaf 15 jaar)
Ik was al nieuwsgierig, maar nu ga ik er zeker achteraan. Wat een prachtig verslag.

Lees meer
12 jaren 3 maanden geleden #58299 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Markus Zusak: de boekendief (vanaf 15 jaar)
Dit is echt een boek voor jou Willeke. Je zult de schrijfstijl mooi vinden en ik vermoed zomaar dat je ook een paar traantjes zult plengen. Het is echt een prachtig boek.

<t></t>

Lees meer
9 jaren 4 maanden geleden #80531 door Kato2000
Beantwoord door Kato2000 in topic Re: Markus Zusak - De boekendief (va 15 jr)
Ik heb "De boekendief" van Markus Zusak zeer snel uitgelezen zoals de meeste op dit forum ;-) Dat de verteller de Dood is, maakt het verhaal zeer interessant. In eerste instantie zou ik nooit een boek lezen waarin de wereldoorlog een grote rol speelt. Maar toch kon dit verhaal mij boeien. De oorlog verdwijnt voor mij naar de achtergrond. Liesels passie voor woorden, boeken komt naar de voorgrond. Dit is zo mooi om te lezen! Woorden kunnen de wereld echt in positieve zin veranderen. Het verhaal maakt wel wat emoties los. Je voelt de verbondenheid tussen de personages zeer sterk. Ik zou het boek zeker aanraden!

Lees meer
9 jaren 3 maanden geleden #80536 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Markus Zusak - De boekendief (va 15 jr)
Wat fijn dat je zo van het boek genoten hebt, Kato. Mooi dat je schrijft dat woorden de wereld in positieve zin kunnen veranderen. Daar ben ik het helemaal mee eens! Voor mij verdween de oorlog beslist niet naar de achtergrond. Gelukkig maar. Het is natuurlijk geen fijn onderwerp om over te lezen maar ik vind het zelf heel belangrijk dat er boeken over de oorlog zijn. Dan kunnen we nooit vergeten hoe belangrijk het is om elkaar als gelijken te behandelen! Door oorlogen weten we immers waar haat toe kan leiden.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.505 seconden