Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Het mooiste kinderboek aller tijden

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #20926 door elviratoverspin
Beantwoord door elviratoverspin in topic Re: bericht
Ik kan ab-so-luut niet kiezen. Er staan er zeker zeven in de lijst die ik elk zeker tien keer heb gelezen en nog steeds met plezier lees. De GVR, Pluk van de petteflet, Pipi Langkous, Wij gaan op berenjacht (heb ik ontdekt toen ik aan mijn broertjes begon voor te lezen en koop het nog steeds als er bij vrienden of familie een kindje geboren wordt), Hasse Simonsdochter en Grieselstate!

Ik mis verder nog "over de kleine mol die wilde weten wie er op zijn kop gepoept had", "jam!" (een prentenboek over een huisvader die ontdekt dat hij van de pruimen in zijn tuin heerlijke jam kan maken, waardoor zijn familie een jaar lang álles maar dan ook álles met jam moet eten, geweldig boek, maar ik vind het niet terug), "de vlieger van opa (van jaak dreesen, voorgelezen door francis verdoodt, huilde ik altijd tranen met tuiten van) en en en...

"leven is veel meer dan eten en vechten om de macht" (J.L. Seagull)
Laatst bewerkt doorelviratoverspin.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #20928 door WilV
Beantwoord door WilV in topic Re: bericht
Ik had nog steeds niet gekozen,

heb toch maar de kleine prins gestemd,

omdat ik dat denk ik het meest herlezen heb.

Maar het had ook maar zo iets anders kunnen zijn.

Groeten

Wil
Laatst bewerkt doorWilV.

Lees meer
18 jaren 7 maanden geleden #20932 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: bericht
Wij gaan op berenjacht.. dat roept herinneringen op! Aan een ontzettend leuke musical voor kinderen.. Die groep, Bulk geloof ik, komt nog steeds met van die leuke voorstellingen, en ik vind het dan gewoon jammer dat ik geen excuuskinderen in de buurt heb. Mijn jongste is net zestien geworden, voorbij de jeugdvoorstellingen.
Laatst bewerkt doormarjo.

Lees meer
18 jaren 6 maanden geleden #21552 door tiba
Beantwoord door tiba in topic Re: bericht
"het mooiste kinderboek aller tijden". Een raar idee. Je moet al oud zijn om daarover te kunnen meepraten. Een jongere kan zijn mening geven, maar die las vast geen aantal boeken "aller tijden".

"Pluk van de petteflet" en "de kleine prins" las ik toen ik al "volwassen" was. De kleine prins zag ik ook op toneel, p r a c h ti g.

Maar naar wie is deze vraag eigenlijk gericht?

Tiba
Laatst bewerkt doortiba.

• Onderwerp Auteur
18 jaren 6 maanden geleden #21554 door
Beantwoord door in topic Re: bericht
Tegenover al deze meisjesboeken wil ik even noemen: De scheepsjongens van Bontekoe en Robinson Crusoë.

Pieter

Tijd voor maken pagina: 0.503 seconden