Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Pierre Winters & Betje ton (ill) - Wat denk jij? Luisteren of niet 5+

Lees meer
4 jaren 6 maanden geleden #100967 door marjo
Ik was deze discussie vergeten, dus reageerde ik in eerste instantie op het briefje dat erop zat. Bijzonder? staat er. Nee, bijzonder is het niet.

Maar het lijkt mij een uitstekend boek om bepaalde situaties met kinderen te bespreken. En bij de meeste kwesties gaat het of om gevaarlijke situaties of om manieren, en daar vind ik dan het lesje prima voor.

In deze situaties zou ik geen spanning willen hebben, vind ik deze braafheid de goede manier om erop te reageren.

Een ouder of leerkracht kan in het gesprek dat ze naar aanleiding van deze situaties hebben altijd nog reageren of wat de kinderen aanbrengen. En dat laatste zal misschien zo braaf niet zijn!

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
4 jaren 6 maanden geleden #100970 door dettie
Ja ik dacht al dat je het niet met me eens zou zijn. Ik vind het erg saai en braaf. Correct maar braaf.

Er zit geen enkele speelsheid in en laat ook de gevolgen niet zien wat er gebeurt als ze dingen negeren.

Ik snap wel dat het boek waarschijnlijk tot gesprekken zal leiden die meer leven in de brouwerij brengen, maar het boek zelf vind ik dus saai :-).

Dettie

Lees meer
4 jaren 5 maanden geleden #100973 door marjo
Als de juf of meneer dat ook vindt, kan daar iets aan gedaan worden. Maar vind je niet dat een insteek voor een gesprek niet al te 'leuk' moet zijn?

Nou ja, waarschijnlijk is het antwoord nee.

Lees meer
4 jaren 5 maanden geleden #100978 door dettie
Ja ik snap wel wat je bedoelt, het nee zeggen tegen iets wat eigenlijk wel zou moeten kan dan te leuk gebracht worden.

Maar in dit boek is het wel heel braaf allemaal. Zo zijn kinderen niet.

Dettie

Lees meer
4 jaren 5 maanden geleden #100985 door marjo
Nee, maar zou je niet - een beetje - willen dat ze wel zo waren? Daar is dan dit boek voor!

Tijd voor maken pagina: 0.417 seconden