Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Rachel Greener & Clare Owen (ill) - Hoe maak je een baby? 6+

Lees meer
5 jaren 1 maand geleden #98282 door dettie

Marjo schreef : Het is een goed streven om kinderen de juiste woorden te willen leren, maar helaas gaat dat niet werken.

Hier reageerde ik dus op. (Je bent altijd nogal beknopt in je reacties dus ik weet niet altijd wat je bedoelt.)

Ik ging er vanuit dat jij bedoelde dat het hele boek niet zou werken.

Het boek zelf is dus prima, alleen de benaming vind ik persoonlijk een beetje te moeilijk.

Bij Kinderboeken en YA waren er echter o.a. deze reacties op het boek:

- ik ben met een 6 jarige (wel snelle en taalsterke) dochter juist heel blij met het gebruik van die woorden!

- Ik heb ergens gelezen dat zo een serieuze wetenschapelijke benadering met gebruik van serieuze moeilijke worden helpt om se.xueel misbruik tegen te gaan

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
5 jaren 1 maand geleden #98284 door marjo
Dat laatste: echt? Dan moeten ze het absoluut doen, al begrijp ik niet hoe dat dan werkt.

En natuurlijk zullen er kinderen zijn voor wie dit juist prima is. Maar het merendeel van kinderen niet, ben ik bang. Niet dat het kwaad kan dat ze die woorden leren kennen, maar of ze dat dan ook gaan gebruiken?

Zo uitgebreid genoeg? Het is eigenlijk hetzelfde als ik al zei.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.387 seconden