Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Wouter Polspoel en Herman Campenhout - Youra en het XXste konvooi (13+)

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #91808 door marjo
Volgens mij - je vraagt het mij niet - is het een zelfde fenomeen als wat volwassenen ook hebben: lezen over andermans ellende trekt.

En natuurlijk komt het doordat aan deze oorlog in de lessen veel aandacht wordt besteed. Je hebt dit soort boeken ook over de eerste wereldoorlog, over eerdere eeuwen, maar die zijn stukken minder populair, omdat er dus slecht een paar zinnetjes aan besteed worden.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 9 maanden geleden #91812 door dettie
Ja dat is natuurlijk ook zo, dat er op scholen ook aandacht aan WOII besteed wordt. Dat was ik even vergeten. Ik zie alleen de kinderen/jongeren spreken op de Dam op 4 mei en dan gaat het nu meestal over vrede overal in de wereld. Dan is er ook wel een stoet kinderen die bloemen neerleggen, maar dat deed ik als jong meisje ook een keer, gewoon om het mee te maken. Erg indrukwekkend overigens.

WOII is nu in feite alweer vrij lang geleden, 74 jaar alweer. Dat is in kinderogen een hele tijd. Maar ik was vergeten dat het ook op school zelf besproken wordt. Vandaar mijn verbazing dat de boeken toch populair zijn.

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Tijd voor maken pagina: 0.536 seconden