Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

# Wilma Geldof - Het meisje met de vlechtjes (15+)

Lees meer
6 jaren 10 maanden geleden #91366 door marjo
Alles een beetje denk ik. Ik heb meer gelezen van Geldof, en ik weet dat ze mooie boeken kan schrijven over pubers, dat is dan ook haar doelgroep. Maar ze zet het in mijn ogen net even te dik aan. En al weet ik dat pubergevoelens ook zo kunnen zijn, dat wil niet zeggen dat ik dat prettig vind om te lezen. Zoals ik zeg: ik vind dat te melodramatisch.

En dan komt erbij dat het verhaal voor mij 'bekend' is, en dat het een soort naverteld verhaal is, naar aanleiding van de gesprekken met Freddie. Niet dat het boek alleen maar dat is, Geldof heeft er een mooi geheel van gemaakt, met alles wat ze erbij haalt, maar toch.

En dit is dus echt mijn zeer persoonlijke mening.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
6 jaren 10 maanden geleden #91367 door marjo
Wat een leuke pagina heb je er van gemaakt! Ik hoop dat er mensen zijn die actief meedoen, al is het maar een (korte) opmerking!

Lees meer
6 jaren 10 maanden geleden #91369 door dettie
Grappig want wat jij mogelijk melodramatisch vindt, vind ik het een intens inleven van de auteur. Het voelde voor mij als heel echt weergegeven en beschrijven van situaties zoals ze bij een jong meisje binnenkomen.

Vooral als er zware opdrachten waren, waarbij het besef van de noodzaak en het besef van de waanzin in haar hoofd streden om aandacht. De verwarring wat is nu goed en wat niet? Wel vuile handen of niet? Wel een schoon geweten of niet? Prachtig! Ik vind dat Wilma Geldof dat heel knap heeft verwoord.

En later ook de argwaan naar iedereen toe, het was zo voor te stellen dat je op het laatst niemand meer vertrouwd.

Maar ik ga sowieso altijd meer op het verhaal in, de gevoelens en jij bent toch altijd meer van de stijl en taal dan ik. Dat verschil van beleven is ook steeds wel zo leuk.

Tot nu toe is dit boek voor mij een grote kanshebber om de Thea Beckmanprijs te winnen, maar ik heb pas twee boeken gelezen. Dus wie weet wat er nog komt.

Dettie

Lees meer
6 jaren 10 maanden geleden #91372 door marjo
Ik geef je anders helemaal gelijk wanneer je zegt dat Geldof die innerlijke strijd goed weergeeft. Maar met dat tweede citaat hierboven gaat ze te ver. Al weet ik natuurlijk wel dat het in het hoofd van zo'n meisje ook blijft malen, dan hoeft dat nog niet beschreven te worden. Want ik moet dat lezen.

Lees meer
6 jaren 10 maanden geleden #91392 door Anton
Kan er niet genoeg van krijgen. Net als ' een druppel gif' een indrukwekkend verhaal.

<t></t>

Lees meer
6 jaren 10 maanden geleden #91396 door marjo
Geldof is jouw winnaar Anton?

Tijd voor maken pagina: 0.491 seconden