Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Hieke van der Werff - De kattenboot AVI E4

Lees meer
7 jaren 1 maand geleden #90425 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Hieke van der Werff - De kattenboot AVI E4
Met de kattenbootmevrouw zelf had ik ook geen moeite, wel met het verhaal dat raar was.

De mevrouw heeft niet vertelt hoe de druppeltjes aan de zieke kat gegeven moeten worden. Dat is ook vreemd. Dat vertel je voordat je weggaat, ook dat sommige katten bang zijn is nodig om te vertellen. Iemand vertelt dan de 'gebruiksaanwijzing' van de katten.

"De vader van Vera moet maar helpen met de kattenbakken zegt Katja"

Ze kende de vader van Vera dus niet (anders wist papa ook wel dat het 25 katten waren ipv 5)

Dat had de schrijfster in een paar regeltjes anders kunnen doen zodat het verhaal logischer werd. Ook die zieke moeder is vaag. Hoe weet ze dan wanneer ze terug kan komen? Ze kan niet die kinderen op basis van een vage datum van terugkeer alles laten doen. Maar dat gebeurt wel.

De schrijfster laat teveel dingen liggen om tot een logisch verhaal te komen.

Op zich is de ontknoping ook goed, de beesten hebben zo een vrijer leven en zitten niet meer opgesloten op de boot. Helemaal met je dochter eens!

Maar persoonlijk vind ik dus dat het hele verhaal rammelt.

Ben nu wel benieuwd hoe kinderen het verhaal zullen ervaren!

Dettie

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
7 jaren 1 maand geleden #90429 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Hieke van der Werff - De kattenboot AVI E4
Ik sprak vandaag een juf aan met het verzoek dit boek aan een paar kinderen te laten lezen en dan te vragen wat ze er van vonden. Zij las de flap, luisterde naar wat ik zei, en riep toen - en ik wilde dat ik er een filmpje van had!:

'Kinderen!? Die lezen gewoon wat er staat. Dan staat er vijftien, oh nee, vijfentwintig poezen...ze lezen gewoon door, willen wel weten hoe die meisjes er mee omgaan, maar verder denken ze: prima, zo gaat het in dit boek.'

Want, zegt ze, voor kinderen en zeker die jonge kinderen kan alles in een boek, het hoeft helemaal niet geloofwaardig te zijn. Nou ja, een beetje wel natuurlijk. Het moeten niet ineens honden worden, dat zullen ze niet accepteren, maar over dit verhaal doen ze helemaal niet moeilijk.

Ik heb vertrouwen in die juf, en geloof haar onmiddellijk. Volwassen logica is niet dus niet vereist. Kinderen vinden het allemaal best.

Lees meer
7 jaren 1 maand geleden #90430 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Hieke van der Werff - De kattenboot AVI E4
Wat leuk dat je dat gevraagd hebt! Natuurlijk geloof ik de juf ook.

Maar ik mopper op de schrijfster en dat ze er zo'n krom verhaal van heeft gemaakt. Ook al is het voor kinderen dan nog moet een schrijfster er wel wat goeds van maken. Ik geloof gelijk dat kinderen het allemaal niet zo veel uitmaakt en ze zullen het vast een leuk verhaal vinden met al die poezen en helemaal dat ze nog een goed huisje krijgen ook. Maar als volwassenen zijnde en met volwassen ogen lezende heb ik er zo mijn kanttekeningen bij. Dat is wat anders. Het verhaal rammelt voor mij. Maar ja, ieder zijn eigen ding natuurlijk.

Nu ben ik wel benieuwd of de juf het boek nog aan een paar kinderen laat lezen, of was het met haar opmerkingen verder klaar?

Dettie

Lees meer
7 jaren 1 maand geleden #90433 door marjo
Beantwoord door marjo in topic Re: Hieke van der Werff - De kattenboot AVI E4
Het boek moet nog ingevoerd worden en daarna krijgt ze het in haar groep.

Ik ben het overigens niet met je eens dat het verhaal rammelt. Ik vind het net als de kinderen prima. Ik lees zoals kinderen het lezen, dat blijkt maar weer. En de schrijfster maakt het leuk voor de kinderen, lekker spannend ook in de zin van : komt dat wel goed? Dat mag ze van mij.

En misschien praat ik ook uit de eigen ervaring met thrillers. Daar lees je soms ook dingen waarvan je denkt: dit kan eigenlijk niet. En het gebeurt toch. In dat boek. Prima.Dat is niet de werkelijkheid. Het hoeft niet overeen te komen. (bij thrillers zelfs liever niet...)

Tijd voor maken pagina: 0.414 seconden