Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Enckels & Dewit – Operatie monstrans

• Onderwerp Auteur
11 jaren 7 maanden geleden #64014 door
Dit is het tweede boek van dit duo dat ik inmiddels gelezen heb. Het is wederom een spannend verhaal met een verrassende afloop. Het schetst wel weer een deprimerend beeld van België, waar het er meer om lijkt te gaan dat je de juiste mensen kent, dan of je goed bent in je werk. Ook bij het oplossen van de zaak lijken mensen vaak meer te denken aan het uit de wind houden van mensen met een hoge positie, dan aan het oplossen van de zaak. In zekere zin doet het boek, hierdoor een klein beetje denken aan de boeken over Vincke en Verstuyft van Jef Geeraets.

Kareem Zeiz heeft weer de nodige problemen in z'n privé-leven, die ook hun invloed krijgen op de zaak.

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #64019 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Enckels & Dewit – Operatie monstrans
Klinkt toch wel boeiend. Denk je dat de kritische toon waarop de Belgische maatschappij neergezet wordt een soort rode draad voor deze reeks vormt? Merkte je het in het vorige boek ook op?

<t></t>

• Onderwerp Auteur
11 jaren 7 maanden geleden #64020 door
Ja, daar zat de kritische toon ook wel in, zeker als het gaat om hulp van partijvrienden. Kareem Zeiz wordt in dit boek genoodzaakt om de hulp van een partijvriend van z'n vader in te roepen, iets waar hij eigenlijk de nodige moeite mee heeft, omdat het min of meer tegen z'n principes is.

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #64021 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Enckels &amp; Dewit – Operatie monstrans
Ik vind het altijd wel wat meerwaarde geven, zo'n kritische noot.

<t></t>

• Onderwerp Auteur
11 jaren 7 maanden geleden #64022 door

Annemarie schreef : Ik vind het altijd wel wat meerwaarde geven, zo'n kritische noot.

Dat is waar, hoewel het niet moet ontaarden in het afschilderen van België als volkomen corrupt.

Lees meer
11 jaren 7 maanden geleden #64023 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Enckels &amp; Dewit – Operatie monstrans
Nee, dan is het geen kritisch noot meer maar een vooroordeel. Dat hou ik ook niet van.

<t></t>

Tijd voor maken pagina: 0.403 seconden