Het forum is gemigreerd

Let op: in juni 2026 hebben wij het forum gemigreerd naar nieuwe software.
Heeft u al een account? Klik dan eerst op "Wachtwoord vergeten" om een nieuw wachtwoord aan te vragen. Daarna kunt u weer inloggen.

Felix Thijssen - De blauwe nacht

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61656 door berdine
Felix Thijssen - De blauwe nacht werd gestart door berdine
Flaptekst: Max Winter voelt direct argwaan tegen een klant, die hem de moord op een onderwijzeres wil laten onderzoeken.

De moord lijkt op een lustmoord, maar ook op een executie. Max heeft de opdracht nauwelijks aanvaard of een tweede vrouw wordt vermoord, op identieke wijze. Het enige verband dat Max vooralsnog kan ontdekken is een inbraakje van achttien jaar geleden. Daar waren niet twee, maar vier schoolvriendinnen bij betrokken.

Als Max zich vastbijt in de zaak, wordt er een aanslag op hem gepleegd. Hij ontsnapt ternauwernood. Zijn klant is niet wie hij beweert te zijn, en een moordenaar sluipt rond, met een dodenlijst op zak.

Ik had wat moeite om in het verhaal te komen, maar daarna las het lekker weg. Het verhaal zit degelijk in elkaar. Ik ben geen thriller-lezer, dus ik weet niet wat mijn oordeel waard is. :|

Graag Inloggen of een account aanmaken deelnemen aan het gesprek.

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61663 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Felix Thijssen - De blauwe nacht
En hoe kan het dat je nu dan wel een thriller hebt gelezen?

Sprak de flaptekst je aan? Of wilde je het gewoon eens proberen?

Dettie

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61664 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Felix Thijssen - De blauwe nacht
Echtgenoot kreeg het voor zijn verjaardag. Ik moest het even vóórlezen, zodat hij volgende week niet met een verkeerd boek in het vliegtuig zit. Ben toch bang dat hij in die eerste 100 pagina's afhaakt. Hij heeft al in geen járen een boek uitgelezen. Zelfs 13 uur van Deon Meyer, dat echt spannend moet zijn, staat half gelezen op de e-reader.

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61667 door Annemarie
Beantwoord door Annemarie in topic Re: Felix Thijssen - De blauwe nacht
13 uur van Deon Meyer nog maar half gelezen? Zie je al voor je hoe ik nu stomverbaasd naar mijn beeldscherm staar? ;)

Een boek dat traag op gang komt kan natuurlijk alsnog heel mooi worden maar als je al niet zo'n fanatieke lezer bent dan kan ik me voorstellen dat je afhaakt voordat het mooiste gedeelte van het boek komt.

<t></t>

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61669 door dettie
Beantwoord door dettie in topic Re: Felix Thijssen - De blauwe nacht
Ocherm en dan mag jij tegen je zin een thriller gaan lezen, wel heel lief van je berdine.

Dettie

Lees meer
11 jaren 10 maanden geleden #61670 door berdine
Beantwoord door berdine in topic Re: Felix Thijssen - De blauwe nacht
Nou zo'n straf was het niet en het kost ook niet zoveel tijd. 8) Als het een erg bloederig verhaal was geweest, was ik wel afgehaakt, maar het is best een "nette" thriller. De vrouwen zijn wel verminkt, maar post mortem, en het wordt niet zo gedetailleerd beschreven.

Tijd voor maken pagina: 0.378 seconden